ه.پ.گ: از رفیق "چتین سرهات" با احترام یاد می‌کنیم

ه.پ.گ در بیانیه‌ای از گریلای شهید موسا چتینر با کد سازمانی "چتین سرهات" که در ژوئیه سال جاری در درسیم جانباخته است با احترام یاد کرد

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق در رابطه با شهادت موسا چتینر که در اوایل تابستان امسال در درگیری با نظامیان رژیم غاصب ترک در منطقه درسیم به شهادت رسیده بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

 

در بیانیه با یادآوری گسترش مبارزاه آزادی‌خواهی با پیشاهنگی حزب کارگران کردستان و دستاوردهای تاریخی آن در پایان دادن به بردگی و استعمارگری رژیم فاشیست ترک آمده است: شهیدان قهرمان در این مقاومت بی‌سابقه که سیاست‌های نابودگرانه و نسل‌کشی رژیم ترک را با شکست مواجه کردند نقشی تعیین‌کننده را به انجام رساندند. شهدای ما که خط‌مشی رهبر آپو را در پیش گرفته‌اند با بخشیدن جان خویش حملات دشمن را خنثی می‌کنند. خلق ما به داشتن چنین فرزندان قهرمانی مفتخر است. خلقمان با فداکاری شهیدان قهرمان مبارزه آزادی را تا امروز ادامه داده و اینچنین مبارزه آزادی کردستان و شهیدان و خلق کرد با هم عجین شده‌اند. تمام دستاوردهای بشری و شرافتمند خلقمان از سوی شهیدان محقق شده‌اند. همچون خلق و جنبش زندگی خویش را مدیون شهیدان می‌دانیم."

 

در پلمور به شهادت رسید

ه.پ.گ در ادامه افزود، در مقاومت سرتاسری علیه دولت فاشیست ترک یکی از رفقای ما "چتین" به شهادت رسید. در ماه ژوئیه در منطقه درسیم- پلمور با اشغالگران جنگید و در بمباران جنگنده‌های رژیم ترک به شهادت رسید.

 

مشخصات شهید به این شرح است:

   نام: موسا چتینر

   کد سازمانی: چتین سرهات

   محل تولد: رحا

   زمان و مکان شهادت: ژوئیه ٢٠١٨/ درسیم

 

ه.پ.گ در بخشی دیگر از بیانیه به وصف زندگی انقلابی شهید چتین و مشارکت وی در عرصه‌های مختلف مبارزاتی جنبش آزادیخواهی کردستان پرداخته است. ه.پ.گ از شهید چتین به عنوان گریلایی زیرک، فداکار و زحمت‌کش نام می‌برد که با فروتنی و پیشاهنگی در قلب تمام رفقا جای گرفته و به نمونه‌ای برای همه مبدل شده است.

 

نیروهای مدافع خلق در پایان بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده محترم شهید چتین و خلق میهن‌دوست کرد، با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کردستان تجدید میثاق کرده است.