ه.پ.گ از شهدای چولیگ تجلیل به عمل آورد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق، اسامی پنج گریلای شهید در درگیری‌های منطقه چولیگ را اعلام نمود.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق، اسامی پنج گریلای شهید در درگیری‌های منطقه چولیگ را اعلام نمود.

 

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات ه.پ.گ، طی بیانیه‌ای کتبی در مورد عملیات و درگیری‌های سهمگین ١٩-٢١ دسامبر ٢٠١٧/ ٢٨-٣٠ آذرماه در منطقه‌ی چولیگ خاطرنشان کرده است:

" در ٢٨ آذرماه، ارتش غاصب ترکیه با ١٠هزار سرباز و پشتیبانی هوایی در منطقه‌ی "آکداغ" چولیگ، عملیاتی را آغاز نمود. گریلاهای ما در مقابل این عملیات سلسله حملات موفقی را علیه نیروهای دشمن انجام داده و ضربات سنگینی را به آنان وارد ساختند. در میان نیروهای ما و ارتش اشغالگر ترکیه، جنگی چند ساعته روی داد. در نتیجه‌ی این درگیری دو ارتشی ترکیه کشته و شش تن دیگر از جمله چهار مزدور محلی زخمی شدند. در این درگیری رفیق "علی‌شیر خلیکان" و سه تن دیگر از رفقا تحت فرماندهی ایشان پس از مقاومتی قهرمانانه به شهادت رسیدند.

 

در دومین روز عملیات در نزدیکی روستای "اونکه" منطقه‌ی ''داراهنه'' از توابع چولیگ، چهار سرباز دشمن زخمی شدند. در این درگیری رفیق "روبار لیجه" تا آخرین گلوله‌ی خود جنگید و سپس در ایستاری فدایی، ضامن نارنجک دستی خود را کشیده و به کاروان شهدا پیوست.

 

مشخصات رفقای شهید از این قرار است:

 

   نام:محمد کورکماز

   کد سازمانی: علیشر خلیکان

   محل تولد: قونیه

   زمان و مکان شهادت: ١٩ دسامبر ٢٠١٧/ چولیگ

        

 

   نام: بایرام زوروگلان

   کد سازمانی: دمهات داراهنه

   محل تولد: موش

   زمان و مکان شهادت: ١٩ دسامبر ٢٠١٧/ چولیگ

 

 

   نام: یوسف دالکلچ

   کد سازمانی: هاکی چرمک

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت: ١٩ دسامبر ٢٠١٧/ چولیگ

 

 

   نام: سینان یوکسل

   کد سازمانی: روبار لیجه

   محل تولد: آمَد

   زمان و مکان شهادت: ٢١ دسامبر ٢٠١٧/ چولیگ

        

 

   نام: اهمت فرات دوغان

   کد سازمانی: سمکو چولیگ

   محل تولد: چولیگ

   زمان و مکان شهادت: ١٩ دسامبر ٢٠١٧/ چولیگ

 

 

رفیق "علیشر خلیکان" از کُردهای آناطولی بود و در منطقه‌ی "جیهان‌بَیلی" از توابع قونیه دیده به جهان گشود. ایشان در برابر سیاست نسل‌کشی و آسیمیلاسیون دولت اشغالگر ترکیه، از ارزش‌ها و هویت خویش محافظت نمود و هیچگاه حس میهن دوستیش ضعیف نشد و با چنیین هویتی بزرگ شد. رفیق علیشر، از همان روزیکه جنبش آزادیخواهی خلق کُرد را شناخت، همیشه به گونه‌ای فعال در وظایف سازمانی شرکت جست. در سال ١٩٩۶ به صفوف گریلاهای آزادی پیوست و در تمامی عرصه‌های مبارزاتی، نمونه‌ی فداکاری، رنج، راستی و دارای ایستاری انقلابی بود. رفیق علیشر با حضور در دوره آموزشی تحت نظارت رهبر آپو آموزش دید و همچون انقلابی دلسوز و وفادار به رهبری، مبارزات ایدیولوژیک را به پیش برد. هر وظیفه‌ای را که به وی محول می‌شد با حساسیت و جدیت پیگیری و به انجام می‌رساند. رفیق علیشر، شخصیتی فروتن و مردمی بود و در امور اجتماعی، زحمات فراوانی را بردوش کشید. در عرصه‌ی نظامی نیز با روحیه‌ای فدایی در فعالیت‌ها شرکت می‌نمود و به فرماندهی انقلابی تبدیل گشت. ایشان به عضویت در شورای فرماندهی ه.پ.گ در عرصه‌ی میانی کشور ترکیه تعیین گردید. یکی از رفقایی بود که در برابر هر نوع حمله‌ی دشمن فدائیانه مقاومت می‌نمود. رفیق علیشر یکی از فرماندهای پیشاهنگ مبارزات آزادیخواهانه‌ی جنبش ما می‌باشد.

 

رفقا"دمهات داراهنه، سمکو چولیک، حاکی چرمیک و روبار لیجه"، زمانیکه فاشیسم دولت ترکیه وحشیانه به خلق ما حمله می‌نمود به صفوف مبارزات گریلا پیوستند. هر یک از این رفقا در کوهستان‌های کردستان، همچون سمبل رنج و فداکاری زبانزد رفقا بودند. رفقای ما در مقابل عملیات‌های دشمن در هرجایی قهرمانانه ایستادگی نموده و تا آخرین نفس با فداکاری سیاست‌های دولت غاصب ترکیه را ناکام گذاشتند.

 

مقاومت جانانه‌ی این رفقا که با پیشاهنگی رفیق علیشر به شهادت رسیدند، بار دیگر روحیه‌ی مبارزاتی ما را در این مرحله به نمایش گذاشتند و به دوست و دشمن نشان دادند که مقاومت در کردستان چگونه است.

 

بدین وسیله شهادت رفقا را به خانواده‌ی ایشان و تمامی خلق میهن‌دوستمان تسلیت می‌گوییم و پیمان می‌بندیم به آرمانهای آنان جامه‌ی عمل بپوشانیم."