ه.پ.گ از فرمانده شهید "ساواش بوتان" تجلیل کرد

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ با صدور  بیانیه‌ای از عضو شورای نظامی ه.پ.گ دکتر ساواش بوتان که سال گذشته در شرنخ به شهادت رسیده بود تجلیل به عمل آورد

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ با صدور  بیانیه‌ای از عضو شورای نظامی ه.پ.گ دکتر ساواش بوتان که سال گذشته در شرنخ به شهادت رسیده بود تجلیل به عمل آورد

 

این مرکز در بیانیه خود از دکتر منافی بیازت با کد سازمانی "ساواش بوتان" که در ٢٧ ژوئیه ٢٠١٧/ ۵ مرداد ١٣٩۶ در شرنخ به شهادت رسیده است تجلیل به عمل آورده است. ه.پ.گ سرگذشت زندگی انقلابی این فرمانده را به اطلاع افکار عمومی رسانده است.

بیانیه ه.پ.گ به این شرح است:

"دولت نژادپرست جمهوری ترکیه جنگ اشغالگرانه را با هدف نابودی و کشتار کردها در سه سال اخیر شدت بخشیده است. در این مرحله خلق و گریلاهای کُرد با مقاومتی تاریخی به حملات دشمن پاسخ داده و آنرا با شکست مواجه کردند. در پناه مقاومت حماسه‌ای فتنه‌های دشمن نقش برآب شدند. بدون شک شهیدان والامقام خالقان این حماسه‌اند. بسیاری از رفقا در برابر حملات اشغالگران تا آخرین نفس مقاومت نمودند و به دشمن نشان دادند که کردها نه شکست و نه تسلیمیت را نمی‌پذیرند. یکی از شهدای قهرمان ما روز ٢٧ ژوئیه ٢٠١٧ در عرصه کاتو مارینوس منطقه بوتان حین عملیات نظامی علیه اشغالگران به شهادت رسید. دشمن که در جبهه زمینی با شكست مفتضحانه روبرو شده بود اقدام به بمباران منطقه با جت‌های جنگنده نمود. در حملات هوایی عضو شورای نظامی ه.پ.گ رفیق دکتر ساواش بوتان به کاروان شهیدان راه آزادی کردستان پیوست.

 

مشخصات رفیق شهید به این شرح است:

   نام: منافی بیازت

   کد سازمانی: ساواش بوتان

   محل تولد: آمَد

   نام مادر- پدر: امینه- حسن

   زمان و مکان شهادت: ٢٧ ژوئیه ٢٠١٧/ ۵ مرداد ١٣٩۶ - شرنخ

 

رفیق دکتر ساواش بوتان در سال ١٩٧١ در بخش چرموک استان آمَد چشم بر جهان گشود. در جریان گسترش فعالیتهای جنبش آزادیخواهی کردستان و قیام‌های خلقی با سازمان آشنا شد. سال ١٩٩١ حین فعالیت‌های مرتبط با جوانان بازداشت شد و پس از پنج ماه حبس در سال ١٩٩٣ به کوهستان‌های آزاد کردستان آمده و در میان صفوف گریلا علیه رژیم نژادپرست ترکیه جای گرفت.

 

رفیق ساواش در عرصه بوتان مبارزه گریلایی را آغاز کرده و سپس در عرصه‌های دفاعی مدیاو کله‌رش بر تجربیات خود افزود. در فعالیت‌های نظامی، ایدئولوژیک و اجتماعی فعالانه شرکت کرد. تمام وظایف سازمانی را با فداکاری و شجاعت به انجام رساند و از لحاظ ایدئولوژیک همچون یکی از رهروان و رفقای رهبری مسئولیت‌های انقلابی را به جای آورد.

 

رفیق دکتر ساواش تجربیات ٢۴ سال مبارزه گریلایی را با رفقای خود در میان می‌گذاشت و در تمام عرصه‌های به آموزش رفقا همت می‌گماشت. ارزش فراوانی را برای رنج رفقا قائل بود و مداوما در حین کار بود. رفیق ساواش وظایف خطیری را به انجام رساند و از آنجمله همچون عضو شورای فرماندهی ه.پ.گ در مبارزه علیه جنگ رژیم فاشیست حاکم بر ترکیه برگزیده شد و به عرصه بوتان رفت. در برابر موج فراگیر حملات رژیم نژادپرست جمهوری ترکیه علیه خلقمان تا آخرین نفس مقاومت کرد. از وی همچون رفیقی نمونه در تاریخ مبارزه ما همیشه یاد خواهد شد.

 

به دلیل غم شهادت رفیق ساواش بوتان مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم بیازت و خلق میهن‌دوست خود اعلام می‌داریم و یکبار دیگر پیمان می‌بندیم که تحقق آزادی خلق خود و آرمانهای شهیدانمان از پای نمی‌نشینیم."