ه.پ.گ از کشته شدن ٣٠ ارتشی ترکیه در جولمرگ و آگری خبر داد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق- ه.پ.گ در گزارش امروز خود از ضربات سهمگین گریلایی علیه نظامیان ترکیه در مناطق جولمرگ و آگری خبر داد. طبق گزارش ٣٠ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق- ه.پ.گ در گزارش امروز خود از ضربات سهمگین گریلایی علیه نظامیان ترکیه در مناطق جولمرگ و آگری خبر داد. طبق گزارش ٣٠ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیده‌اند

 

در اطلاعیه آمده است:

"٩ ارتشی در شمذینان کشته شدند

نیروهای ما مدتی طولانی نظامیان ترکیه را که از تپه عادل‌بگ به منطقه منطقه می‌آمدند تحت نظر قرار دادند و در ساعت ١۴:٣٠ روز ١۶ نوامبر/ ٢۵ آبانماه آنها را هدف عملیات گریلایی قرار دادند. در اینب عملیات ٩ ارتشی از پای درآمدند که یکی از آنان درجە‌دار بوده است. نیروهای ما یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبظه آرپی‌جی را از روی اجساد کشته شده نظامیان به غنیمت گرفتند. ارتش ترکیه پس از عملیات تلفات خود را با هلی‌کوپتر سیکورسکی از منطقه خارج نمود. ارتش غاصب ترکیه یک روز بعد دره عادل‌بگ را آماج بمباران هوایی قرار داد. نیروهای ما به سلامت خود را به محل انجام وظایف خود رساندند.

 

١۵ ارتشی در بازید از پای درآمدند

در تداوم کارزار انقلابی شهید ماهر، شهید ایلم و شهید آرگش نیروهای ما در ١٧ نوامبر/ ٢۶ آبانماه ساعت ١٠:٠۵ کاروان خودروهای ارتش را در نزدیکی پایگاه سره‌کانی هدف قرار دادند. تمام خودرو هدف قرار گرفتند و یکی از خوروهای زرهی از نوع ریو به تمامی منهدم گردید و یک خودرو دیگر از همین نوع خسارت دید. مرگ ١٠ ارتشی در این حمله محرز شده است با اینکه تعداد کشته و زخمی‌ها بیشتر است.

ارتش غاصب ترکیه با توپ و خمپاره عرصه درگیری را آماج حمله قرار داد و سپس تلفات خود را با خودرو زرهی از منطقه خارج کرد.

نیروهای ما همان روز عملیات دیگری را علیه سربازان ارتش ترکیه در تپه ودات اوزکایا در بازید صورت دادند. در این عملیات گریلایی هم ۵ ارتشی از جمله یک درجه‌دار كشته شدند. نیروهای ما مرکز بی‌سیم و خودرو زرهی روی تپه را هدف قرار دادند.

 

دو ارتشی در چَله کشته شدند

ساعت ١٢ روز ١٧ نوامبر گریلاهای ما تظامیان مستقر در تپه پتروت منتقه چَله حومه جولمرگ را حین تأسیس جاده هدف قرار دادند. در عملیات مذکور ضربات سنگینی به خودروهای راهسازی و مواضح ارتش ترکیه وارد شد و کشتن دو سرباز هم محرز شد. یک دستگاه بیل مکانیکی دشمن منهدم گردید.

 

چهار ارتشی در عملیات یژاستار كشته شدند

نیروهای یژاستار در همان روز پایگاه گره حومه چَله را هدف قرار دادند. در این عملیات چهار ارتشی از پای درآمدند."

 

ه.پ.گ در پایان گزارش خود از تداوم حملات جت‌های ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا سخن گفته و افزوده است:"روز ١٧ نوامبر هواپیماهای جنگنده ارتش غاصب ترکیه از ساعت ١١:۴٠ تپه کارتال در عرصه آواشین، ساعت ١٢ اطراف رودخانه لولان و خاکورک و ساعت ٢١ تا ٢٣ پل بلندا و اطراف روستای سته منطقه زاپ را بمباران نمودند. حملات هوایی به مزارع روستائیان آسیب رساند و یک دستگاه بیل مکانیکی ساکنان منطقه را منهدم کردند."