ه.پ.گ اسامی سه تن از شهدای گریلا را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی اسامی سه تن از گریلاهای شهید در استان آمد باکور کردستان را انتشار داد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی اسامی سه تن از گریلاهای شهید در استان آمد باکور کردستان را انتشار داد.

 

ه.پ.گ در این بیانیه اظهار داشت:"ما همچون ه.پ.گ روز(١٧ آوریل/ ٢٨ اردیبهشت) سال جاری ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه پاسور استان آمد شمال کردستان اقدام به عملیات گسترده نظامی کرد. در این عملیات سه تن از رفقای ما بعد از مقاومتی والا به کاروان شهدا پیوستند".

 

ه.پ.گ درباره این سه گریلای شهید اینچنین گفت:"رفیق "دارا آمد" در خانواده‌ای میهن دوست در شهر آمد چشم به جهان گشود. ایشان در زمان جوانی به صفوف گریلا پیوست و در همه مراحل مبارزه با ایمانی راسخ مقاومت را اساس قرار داد. شهید دارا سال ٢٠١۵ با اصرار خود و با هدف مبارزه در برابر نژادپرستی آ.ک.پ رهسپار استان آمد شد و به شهادت رسید.

 

"رِزان هَزَخ" دیگر شهید آزادی در شهر شرنَخ شمال کردستان بدنیا آمد و برای مبارزه در برابر اشغالگری دولت ترکیه در صفوف حرکت آزادی جای گرفت. شهید رِزان با نگرش "نباید هرگز در برابر استعمارگری تسلیم شد" ، بزرگ شد و دوران کودکی خود را در کوهستان‌های سرکش منطقه بوتان گذراند. ایشان نیز در مدت فعالیت‌های گریلایی، تمام وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌داد و هرگز از مبارزه خسته نمی‌شد.

 

همچنین رفیق"سَرهَلدان مُردَم" در خانواده‌ای میهن‌دوست و ایام جوانی به صفوف آزادی پیوست. رفیق سَرهَلدان همیشه در فکر آزادی برای خلق خود در برابر استعمارگری بود و در این راستا نیز مبارزه می‌کرد. وی نیز در برابر اشغالگری دولت ترکیه به شهادت رسید".

 

هویت شهدا بدین گونه می‌باشد:

شَرَف پَکَر با کد "دارا آمد"

محمد شیرین چاکر با کد"رِزان هَزَخ"

محمد نرگس با کد"سَرهَلدان مُردَم"