ه.پ.گ اسامی هشت تن از گریلاهای جان باخته را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق موسوم به ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی اسامی هشت تن از گریلاهای جان باخته در منطقه آمانوس را انتشار داد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق موسوم به ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی اسامی هشت تن از گریلاهای جان باخته در منطقه آمانوس را انتشار داد.

 

بیانیه کتبی ه.پ.گ بدین شرح می باشد:" ارتش اشغالگر ترکیه روز(١۶ آوریل/٢٧ فروردین) سال جاری در منطقه آمانوس شمال کردستان اقدام به عملیات گسترده نظامی کرده است. ارتش نژادپرست ترکیه که توان جنگ کردن

را ندارد، با تلاش در انجام حملات هوایی درصدد ضربه زدن به گریلا می‌باشد. هشت تن از گریلاهای ما درحملات هوایی جنگنده‌های دولت استعمارگر ترکیه در منطقه مزکور به شهادت رسیدند.

 

رفیق ما "ودات آمد" سال ١٩٧۴ در شهر اِلح شمال کردستان به دنیا آمده و بارها شاهد نژادپرستی دولت اشغالگر ترکیه بوده است. ایشان سال ١٩٩٢ با هدف دفاع از خلق خود در برابر ستم دولت ترکیه به صفوف گریلا پیوست.رفیق "ودات آمد" تا سال ٢٠٠٠ میلادی باوجود تمام سختی‌ها نیز در استان آمد مقابل نژادپرستی ترکیه مقاومت کرده و با درخواست رفقا به مناطق محافظت شده مدیا بازگشت. وی بعد از مناطق محافظت شده مدیا به منطقه آمانوس رفته و در آن جا مبارزات خود را با دشمن ادامه داد. رفیق "آمد" با صاحب بودن تجربیات با ارزش بارها ضربات سنگینی را بر ارتش ترکیه وارد کرده و همیشه انجام وظایف حزبی خود را به نحو احسن انجام می‌داد.

 

هفت تن از رفقای ما نیز که از دیگر شهرهای مختلف به صفوف گریلا پیوسته بودند، تا آخرین لحظات مقاومت در برابر دشمن را اساس قرار دادند و با روحی فدایی به شهادت رسیدند.

 

ما همچون ه.پ.گ شهادت این رفقا را به خانواده‌های ایشان و خلق‌مان تسلیت می‌گوئیم و عهد می‌بندیم تا رسیدن به آرمان‌های شهدا دست از مبارزه بر نداریم".

 

اسامی شهدا بدین گونه می‌باشد:

سعید خان سینَت با کد"ودات آمد"

یحیی محمد با کد "آگر لیلون"

مراد کولجا با کد "دژاوار شورش"

احمد اوچار با کد"رزگار آمانوس"

موسی آکدلی با کد "روهات سَمسور"

یونس آلتایتاش با کد "تِکوشَر تِکوشین"

بارش اَر با کد "دژوار اَرکَندی"

فَردی آکداغ با کد "توفان بوتان"