ه.پ.گ: به دروغهای دولت تُرک اعتنا نکنید!

ه.پ.گ در بیانیه‌ای خاطرنشان می‌نماید، مرکز فرماندهیمان پیش از این اعلام کرده بود که هیچگونه ارتباطی با واقعه هولیر (رستوران حقه‌باز) نداریم. به همین دلیل گزارش‌های مربوط به هدف قرار گرفتن عاملان این حمله در مناطق تحت کنترل نیروهای گریلا کذب محض است

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرده است:"دولت ترک با توطئه‌گری و طرح سناریو به جنگ روانی متوسل شده است. اشغالگری‌ای که روزانه از خاکورک تا زاپ، از زاپ تا درسیم هدف ضربات سهمگین گریلا قرار می‌گیرد در تلاشند با پخش اخبار کذب روحیه میهن‌دوستانمان را تضعیف نموده و روی فاشیست‌ها را بیارایند."

   متن بیانیه مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کردستان به این شرح است:

   "دولت ترک هر گاه که در مقابل مبارزه گریلاهای جنبش آزادیخواهی تحت فشار قرار می‌گیرد همچون همیشه به شیوه‌های جنگ ویژه روی آورده و سعی دارد اینچنین خلق را تحت تأثیر قرار دهد. اشغالگرانی که روزانه از خاکورک تا زاپ و از زاپ تا درسیم متحمل ضربات سهمگین گریلا قرار می‌گیرد با توسل به انتشار اخباری که فاقد هیچگونه واقعیتی نیستند در تلاشند با پخش اخبار کذب روحیه میهن‌دوستانمان را تضعیف نموده و روی فاشیست‌ها را بیارایند.

   در این چهارچوب اقدام به پخش اخبار کذب در مورد حملات ضدبشری به مناطق دفاعی مدیا و جنوب کردستان می‌کنند و مدعی هستند که «عاملان حمله به میت » بمباران شده‌اند. از سوی دیگر خبری را منتشر کرده‌اند که گویا ۵ نفر در عرصه‌ی بوتان تسلیم شده‌اند. [دولت غاصبگر ترک] اینگونه در تلاش است تا شأن و شوکت گریلاهای جنبش آزادیخواهی کردستان را تخریب نماید.

   قبل از هر چیز همچنان که فرماندهی قرارگاه مرکزی در گفتوگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود هیچ ارتباطی با واقعه هولیر که علیه میت به انجام رسیده بود نداریم. بنابراین خبر مرتبط با حمله هوایی به طراحان واقعه هولیر فاقد معنی است. در تقابل با جوانان میهن‌دوست کرد مستأصل شده‌اند و برای نجات خویش به انتشار خبرهای دروغ روی آورده‌اند.

   در رابطه با آنچه که ۵ نفر در عرصه بوتان تسلیم شده‌اند، افراد مذکور مدتهاست صفوف مبارزه ما را ترک کرده‌اند و همان عناصری هستند که از سوی دولت ترک در جنوب کردستان خریده شده‌اند. خبر دال بر اینکه در منطقه شرنخ چند تن تسلیم شده‌اند کذب است. چنین چیزی وجود ندارد.

   به افکار عمومی دمکراتیک و میهن‌دوستان اعلام می‌کنیم؛ حکومت آ.ک.پ/م.ه.پ در برابر مبارزه مشروع ما طی سالهای اخیر بشدت تحت فشار قرار گرفته است. لازم است در برابر سناریوهای جنگ ویژه (روانی) هشیارانه عمل کنید. مجددا اعلام می‌کنیم که تحت هر شرایطی به مبارزه آزادیخواهانه خلقمان تا تحقق آزادی ادامه می‌دهیم."