ه.پ.گ: در شمذینان ١٧ ارتشی از پای درآمدند، ٣٧ تن دیگر زخمی شدند

طبق گزارش ه.پ.گ تنها در عملیات تپه‌ی سلور واقع در نزدیکی روستای بی‌سوسن حومه شمذینان ١٧ ارتشی کشته و ٣٧ تن زخمی شده‌اند. ٩ ارتشی دیگر هم همچنان مفقود می‌باشند

ه.پ.گ اعلام کرده که نیروهای آنان در جولمرگ و شمذینان علیه شش مقر نظامیان دشمن دست به عملیات گریلایی زده‌اند. طبق گزارش ه.پ.گ تنها در عملیات تپه‌ی سلور واقع در نزدیکی روستای بی‌سوسن حومه شمذینان ١٧ ارتشی کشته و ٣٧ تن زخمی شده‌اند. ٩ ارتشی دیگر هم همچنان مفقود می‌باشند

 

اطلاعیه مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق- ه.پ.گ به این شرح است:

"نیروهای ما حوالی غروب جمعه ٩ نوامبر/ ١٨ آبان و صبح شنبه ١٠ نوامبر/ ١٩ آبان علیه شش مقر نظامیان دولت ترک و استانداری شرنخ به عملیات‌های گریلایی دست زنددن. در این چهارچوب مقر ارتش ترک در تپه سلور بخش بی‌سوسن واقع در شمذینان، گردان کماندویی ارتش در جولمرگ، قرارگاه ٢٣مین ارتش، فرماندهی نیروهای ویژه شرنخ، گردان ماشین‌آلات زرهی (تانک) جزیره، محل گردهمایی نظامیان هاجلار در سلوپی و پایگاه مرزی شهیت ماسود عملیاتی همزمان  به انجام رساندند. ساعت ٩:٠۵ استانداری شرنخ از فاصله‌ای بسیار نزدیک هدف حمله قرار گرفت.

 

عملیات بی‌سوسن

در این کارزار انقلابی که با تاکتیک و تکنیک نوین گریلایی به انجام رسید دشمن متحمل کشته‌های فراوانی شده است. اما دولت فاشیست ترک همچون همیشه‌ تعداد کشته‌های خود را مخفی کرده است. ارتش ترک نتوانست تعداد كشته‌های خود در تپه سلور را انکار کند و مجبور شده که به كشته شدن ٧ نفر و زخمی شدن ٢۵ تن دیگر اعتراف نماید. در حالیکه طبق مستندات ما از منابع آگاه خویش تعداد کشته‌های ارتش ترک در این عملیات تا صبح دیروز ١٧ کشته و ٣٧ زخمی بوده است. از سوی دیگر هنوز هم از سرنوشت ٩ ارتشی مفقود خبری در دست نیست. اگر به تعداد کشته‌های ارتش ترکیه توجه شود درک خواهد شد که در عملیات‌های دیگر تلفات بسیاری را متحمل شده است.

 

این کارزار برای تجلیل از رفقای شهید آتاکان ماهر و زکی شنگالی و تمام رفقایی که در ماههای اخیر به شهادت رسیده‌اند به انجام رسیده است.