ه.پ.گ: دست‌کم ٢۴ ارتشی ترکیه به هلاکت رسیدند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام کرده است که در نتیجه عملیات نیروهای گریلا دست‌کم ٢۴ نظامی ترکیه از جمله ٩ یگان ویژه ارتش از پای درآمده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام کرده است که در نتیجه عملیات نیروهای گریلا دست‌کم ٢۴ نظامی ترکیه از جمله ٩ یگان ویژه ارتش از پای درآمده‌اند.

 

ه.پ.گ در این گزارش از عملیات نیروهای خود علیه اشغالگران کردستان در عرصه‌های شمذینان، شرنخ، درسیم و بدلیس سخن به میان آورده است.

 

در تداوم کارزار انقلابی شهید پیروز و شهید آگری روز چهارم ژوئن/١۴ خرداد ٩ عضو یگان ویژه ارتش ترکیه در تله انفجاری نیروهای گریلا علیه تپه کوروجو بخش شمذینان شرنخ به هلاکت رسیدند. روز قبل از آن هم نیروهای یژاستار در این منطقه عملیاتی را صورت دادند که از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن خبر موثقی بدست نیامده است.

 

پنجم ژوئن/١۵ خرداد نیروهای گریلا علیه مواضع ارتش ترکیه در حوالی روستای سررو بخش شمذینان حومه جولمرگ عملیاتی صورت دادند. نظامیان اشغالگر در تله انفجاری نیروهای گریلا ضربات مهلکی را متحمل شدند اما تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها محرز نشده است. در همین منطقه سرنشینان یک خودرو زرهی به نیروهای خود حمله کرده و آنان را زیر رگبار گلوله گرفتند.

 

در چهارچوب کارزار انقلابی شهید دلال آمَد و شهدای بستا عملیات نیروهای گریلا در عرصه‌ شرنخ هم ادامه دارد. روز پنجم ژوئن/١۵ خرداد نیروهای گریلا در کوهستان گابار یک خودرو زرهی از نوع کبرا را با کار گذاشتن تله انفجاری منهدم کردند. خودرو مذکور به تمامی منهدم شد. شش ارتشی سرنشین خودرو از پای درامدند.

 

در همان روز نیروهای گریلا علیه سربازان ترکیه در منطقه بستا از توابع شرنخ عملیاتی را به انجام رسانده و هفت ارتشی را از پای درآوره‌اند.

 

روز چهارم ژوئن هم یک ارتشی دیگر از سوی تک تیراندازان گریلا در پایگاه محسرت فاف بخش محسرت از توابع مردین کشته شد.

 

نیروهای ه.پ.گ روز پنجم ژوئن/ ١۵ خرداد یک ارتشی را در عملیات علیه پایگاه چیچکلی مرکز درسیم کشته‌اند. از سوی دیگر در همین روز یک نیروهای ما علیه کنتراگریلاهای بخش تاتوان حومه بدلیس عملیاتی را به صورت دادند. تعداد کشته وزخمی‌های کنتراها محرز نشده است.

 

ه.پ.گ در پایان گزارش از تداوم حملات هواپیماهای جنگنده در پنجم ژوئن به عرصه‌های دفاعی مدیا در مناطق زاپ، آواشین، گاره، خاکورک و قندیل خبر داده است.