ه.پ.گ مشخصات دو گریلای شهید در شمال ترکیه را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در گزارشی از شهادت دو گریلا طی نبرد با ارتش غاصب ترک در بخش کورتون از توابع گوموش‌خانه در شمال ترکیه خبر داده است.

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در گزارشی از شهادت دو گریلا طی نبرد با ارتش غاصب ترک در بخش کورتون از توابع گوموش‌خانه در شمال ترکیه خبر داده است.

 

به نقل از وبسایت ه.پ.گ این دو گریلا در درگیری‌های روز ٢٠ آگوست/ ٢٩ مرداد سال جاری به شهادت رسیده‌اند. یکی از گریلاهای جانباخته اهل سنه در شرق کردستان است.

 

ه.پ.گ با یادآوری استقرار گریلاهای آزادی کردستان در منطقه دریای سیاه به هراس در قلب رژیم ترکیه انجامیده می‌گوید؛ تجارب ده‌ها ساله‌ی جنگ گریلاهای پ.ک.ک در این منطقه دشمن را مبهوت کرده و عملیات نظامی گریلاهای ه.پ.گ ترس را در دل رژیم ترک کاشته است. به همین دلیل هم رژیم طی سه سال اخیر عملیات نظامی با مشارکت ۵ تا ۶ هزار ارتشی را در این عرصه صورت داده و از نیروهای ویژه استفاده می‌کند. در برخی از تحرکات مذکور ١٠ هزار ارتشی مشارکت داده شده‌اند. رژیم فاشیست ترکیه هر اندازه که تعداد تلفات خود را کتمان کند اما با اینهمه در تمام عملیات‌ها نیروهای ما ضربات مرگباری بر آنان وارد کرده و تعداد زیادی از آنان کشته شده‌اند.

 

موفقیت در این درگیری‌ها به شهادت رفقا هم می‌انجامد. ٢٠ آگوست ٢٠١٨ مابین یگانی از نیروهای ما در بخش کورتون حومه گوموش‌خانه با ارتش غاصب ترک درگیری روی داده و چندین ساعت به درازا کشیده است. در این درگیری رفقای مدیریتی عرصه دریای سیاه به نام رفتق تارک آرتوین  و شورش دالاهو تا آخرین گلوله مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: بارش اونَر

   کد سازمانی: تارک آرتوین

   محل تولد: آرتوین

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ آگوست ٢٠١٨/ گوموش‌خانه


   نام: ستار محمدی

   کد سازمانی: شورش دالاهو

   محل تولد: سنه

   نام مادر- پدر: فاطمه - محمود

   زمان و مکان شهادت: ٢٠ آگوست ٢٠١٨/ گوموش‌خانه

 

ه.پ.گ سپس ضمن تجلیل از هر دو گریلای جانباخته در عرصه دریای سیاه، مراتب تسلیت خود را به خانواده آنان و خلق میهن‌دوست کردستان ابراز نموده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.