ه.پ.گ مشخصات سه گریلای شهید را اعلام کرد

​​​​​​​مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق از تداوم جنگ با اشغالگران در عرصه سیدکان سخن به میان آورده و همچنین مشخصات سه گریلای شهید را در عرصه‌های بدلیس و آمَد اعلام کرد

نیروی مدافع خلق، طی آخرین گزارشی که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده است از مرگ یک نظامی اشغالگر ترکیه در بلندی‌های اقلیم کردستان خبر داد. ه.پ.گ همچنین مشخصات سه گریلای جانباخته در مناطق بدلیس و آمد را اعلام کرده و می‌گوید مناطق تحت اختیار گریلاهای کردستان توسط هواپیماهای جنگی ترکیه بمباران شده‌اند.

 

نیروی مدافع خلق در گزارشی اعلام کرد که صبح روز شنبه، بیست و نهم سپتامبر، یک تله انفجاری در میان نیروهای اشغالگر ترکیه در بلندی‌های"آره" واقع در منطقه سیدکان اقلیم فدرال کردستان کار گذاشته شده است.

 

در این حمله دستکم یک نظامی کشته و چندین تن دیگر زخمی شده‌اند.

 

هلی کوپترهای جنگی ترکیه پس از انتقال کشته و مجروحین از محل انفجار، اقدام به بمباران نواحی اطراف کردند.

 

ه.پ.گ که چند روز پیش از جانباختن یک گریلا طی درگیری‌ها با نظامیان ترکیه در حوالی بدلیس خبر داده بود. در گزارش خود مشخصات گریلای جانباخته را اعلام کرده و می گوید او تا آخرین گلوله در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کرد. در این گزارش همچنین مشخصات دو گریلای دیگر اعلام شده که روز بیست و دوم سپتامبر/ ٣١ شهریور امسال در نبرد با ارتش ترکیه در یک روستا از توابع شهرستان لیجه در ایالت آمد جان خود را از دست داده‌اند.

 

مشخصات گریلاهای جانباخته بدین شرح اعلام شده است:

    نام: فرهاد چتینر

    کد سازمانی: پیر شاهان

    محل تولد: رحا

    زمان و مکان شهادت: ١۶ سپتامبر ٢٠١٨/ بدلیس


    نام: مریم دوغان

    کد سازمانی: دیدار سرحد

    محل تولد: قرس

    زمان و مکان شهادت: ٢٢ سپتامبر ٢٠١٨/ آمَد


    نام: حسرت بورتا

    کد سازمانی: گوکسون فرات

    محل تولد: آمد

    زمان و مکان شهادت: ٢٢ سپتامبر ٢٠١٨/ آمَد

 

نیروی مدافع خلق همچنین گزارشی از حملات هوایی ترکیه ارائه داده و می‌گوید در روزهای جمعه و شنبه (۶ و ٧ مهرماه)، مناطق آواشین، گاره و زاپ بمباران شدند.