ه.پ.گ مشخصات سه گریلای شهید را اعلام کرد

​​​​​​​ه.پ.گ در بیانیه‌ای با انتشار مشخصات سه گریلا که در ٢٢ آوریل ٢٠١٧/ ٢ اردیبهشت ١٣٩۶ در مناطق دفاعی مدیا جانباخته‌اند مراتب تسلیت خود را به خانوده آنان، خلق میهن‌دوست شرنخ و ملت کردستان ابراز نموده است

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در بیانیه‌ای کتبی از سه گریلای شهید تجلیل به عمل آورده است.

 

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:"خلق کردستان با مبارزه خویش علیه اشغالگران، میراث بزرگی از مقاومت را به بشریت و خلق‌های دیگر منطقه بخشیده است. خلق کرد آشکارا نشان داد که دفاع از زندگی، شرافت و آزادی با مقاومت میسر می‌گردد و با مقاومت تاریخی خود خط‌مشی پیروزی را به خلق‌های منطقه نشان داده است.

 

شهیدان با روحیه‌ای فدایی خط‌مشی پیروزمندانه در جنگ علیه دشمن را آفریده‌اند. خلق کردستان در هر شرایطی از ایستار تاریخی مقاومتگر خویش پاسداری نموده و اثبات کرده است که هیچ گاه از مبارزه دست نمی‌کشد."

 

در ادامه بیانیه آمده است:"در جنگ سال ٢٠١٧ علیه دیکتاتوری فاشیست ترکیه، رفقایمان بوران، هوگر و شروان که میراثدار خلق مقاومت‌گر بودند به کاروان شهدای راه آزادی ملحق شدند."

 

رفقا هوگر، شروان و بوران که در محیطی مهین‌دوست بزرگ شده و به حقایق کردستان آشنا بودند، آزادی خلق کردستان را منوط به آزادی رهبر آپو دانستند و اینچنین به صفوف مبارزه آزادیخواهی پیوستند. شخصیت آگاه، صمیمی، فداکار و پیروزمند آنان در قلب همرزمانشان جای گرفت. این رفقای گرانقدر با هیجانی که در انجام وظایف حزبی داشتند به نمونه‌ای برای رفقای دیگر مبدل شدند. ضایعه شهادت این رفقا را قبل از همه به خانواده محترم آنان، به خلق میهن‌دوست شرنخ و خلق کردستان تسلیت می‌گوییم. پیمان می‌بندیم که تا تحقق پیروزی به مبارزه بی‌وقفه خویش ادامه دهیم."

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: چنگیز تورگون

   کد سازمانی: بوران دمهات

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢٢ آوریل ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا


   نام: جاهد اوغور

   کد سازمانی: هوگر بلکی

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢٢ آوریل ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا


   نام: نبی آتاک

   کد سازمانی: شروان جودی

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢٢ آوریل ٢٠١٧/ مناطق دفاعی مدیا