خبر فوری: استرک تی‌وی و مدیا هابر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این حمله غیرقانونی و توطئه است، نمی‌توانند ما را ساکت کنند

ه.پ.گ مشخصات شهیدان عملیات پیروزمندانه ١۶ مارس را اعلام کرد

​​​​​​​مشخصات ۵ گریلا که در عملیات تازه سیدکان به شهادت رسیده‌اند روز گذشته اعلام شد. ه.پ.گ پیشتر اعلام کرده بود که در این عملیات ٢٣ سرباز دشمن از جمله یک درجه‌دار ارتش غاصب ترک کشته شده‌اند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان روز گذشته با صدور بیانیه‌ای مشخصات پنج گریلای شهید عملیات موفقیت‌آمیز روز ١۶ مارس/٢۵ اسفند در منطقه سیدکان استان هولیر را منتشر کرد.

 

ه.پ.گ در آغاز بیانیه از عملیات روز ١۶ مارس/ ٢۵ اسفند که در آن گریلاهای کردستان مواضع ارتش غاصب ترک در تپه‌های للیکان، کفورتی و علی‌دریژ سیدکان را هدف قرار داده‌اند، به کشته شدن ٢٣ ارتشی ترکیه و زخمی‌شدن ١٠ تن نظامی دیگر اشاره نموده است. ه.پ.گ می‌گوید که در این عملیات پیروزمندانه ۵ گریلا به شهادت رسیده‌اند.

 

ه.پ.گ سپس با تجلیل از گریلاهای جانباخته می‌گوید:"از پنج رفیقمان که در جنگ علیه ارتش غاصب ترک در جنوب کردستان به دفاع از خلقمان در جنوب کردستان پرداخته و به شهادت رسیدند تجلیل می‌کنیم. دختران و پسران قهرمان خلقمان با ایستادگی جسورانه خود نشان دادند که حملات دشمن با هدف تسلیم شدن خلق و علی‌رغم بکارگیری تکنیک با شکست روبرو شده‌‌اند. رفقایمان با فرهنگ مقاومت پ.ک.ک خود را مسلح نمودند و با جسارت و روحیه آپوییستی به مواضع دشمن حمله‌ور شدند. اینچنین مهر خویش را بر این پیروزی حک کردند. رفقا آرنوس، درویش، هاوار، سیسر و ولات در برابر ظلم، اشغالگری و وحشی‌گری به مقاومت تاریخی پرداختند، مقاومت تاریخی آنان هیچگاه از سوی گریلاهای جنبش آزادیخواهی فراموش نخواهد شد و برای همیشه ماندگار خواهد بود."

 

ه.پ.گ در خاتمه بیانیه، مراتب تسلیت خود را به خلق میهن‌دوست کردستان بویژه خانواده شهیدان ارکول، سفمیش، تونجر، کلچ و یاشار ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کردستان که همانا "رهبری آزاد، کردستان آزاد" است تجدید میثاق کرده است.

 

مشخصات شهدا به این شرح است:

   نام: عبدالله ارکول

   کد سازمانی: آرنوس سرهت

   محل تولد: وان

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١٩/ سیدکان


   نام: سیپان سفمیش

   کد سازمانی: درویش اورامار

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١٩/ سیدکان


   نام: سرکان تونجر

   کد سازمانی: هاوار بدران

   محل تولد: سیرت

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١٩/ سیدکان


   نام: غریبه کلچ

   کد سازمانی: سیسر بوتان

   محل تولد: جولمرگ

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١٩/ سیدکان


   نام: عبدالله یاشار

   کد سازمانی: ولات دلکن

   محل تولد: آگری

   زمان و مکان شهادت: ١۶ مارس ٢٠١٩/ سیدکان