ه.پ.گ مشخصات یک گریلای شهید را منتشر کرد

​​​​​​​ه.پ.گ در بیانیه‌ای مشخصات یک گریلا را که در یازدهم آبانماه سال جاری در شرنخ به شهادت رسیده بود منتشر کرد

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق از شهادت یک گریلا به نام امینه اونال با کد سازمانی "کارلی‌ باگر" در روز ٢ نوامبر ٢٠١٨ خبر داده است.

 

در بیانیه ه.پ.گ آمده است:

"نهم ژوئیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بودیم که در عملیات روزهای ٣١ اکتبر تا ٣ نوامبر ٢٠١٨/ ٩ تا ١٢ آبان ١٣٩٧ در عرصه جودی منطقه شرنخ ٩ تن از رفقای ما به شهادت رسیده‌اند. مشخصات رفیق کارل باگر که در جنگ ٢ نوامبر تا آخرین گلوله در برابر اشغالگران جنگید و برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید با انفجار نارنجک خویش به شهادت رسیده محرز گردیده است.

 

مشخصات رفیق شهید به این شرح است:

   نام: امینه اونال

   کد سازمانی: کارلی باگر

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٢ نوامبر ٢٠١٨/ ١١ آبان ١٣٩٧/ جودی


رفیق کارلی در ١٩٩٧ در خانواده‌ای میهن‌دوست در هزخ حومه شرنخ چشم بر جهان گشود و در سال ٢٠١۵ که رژیم فاشیست و استعمارگر ترکیه در تلاش برای نابودی کردها بود به صفوف نیروهای گریلای جنبش آزادیخواهی کردستان ملحق شد. رفیق کارل فرزند کوهستان‌های بوتان بود، با خلوص در برابر شهیدان به مبارزه‌ی شکست‌ناپذیر مبدل شد و در سرزمین عزیز قهرمانان گابار به گریلایی برای خلقش پرداخت. رفیق کارل که با فلسفه رهبر آپو عجین شده بود با خطمشی انقلابی‌گری زنان در مدت کوتاهی به هنر گریلایی دست یافت و با زندگی متواضعانه و ایستار ایدئولوژیک و همچنین صداقت با خلق خویش به نمونه‌ای برای تمام رفقا مبدل گردید. رفیق کارل که از نسل تازه فدائیان [کردستان] بود در ٣١ اکتبر ٢٠١٨ در عملیات نظامی ارتش فاشیست جمهوری ترک در مناطق جودی تا واپسین گلولکه با دشمن جنگید و در دوم نوامبر برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید با انفجار نارنجک شخصی، خود را به شهادت رساند و به کاروان شهدای جاودان پیوست.

 

ما یکبار دیگر با یاد از رفیق کارلی دختر قهرمان بوتان، از شهیدان خود تجلیل می‌کنیم و به خانواده گرانقدر اورال، خلق هزخ و آحاد کردستانی‌ها مراتب تسلیت خود را اعلام می‌داریم. پیمان می‌بندیم که با صرف هر هزینه‌ای پرچم شهیدان را در اهتزاز نگه خواهیم داشت."