ه.پ.گ مشخصات ۲ گریلای جانباخته آمد را اعلام کرد

ه.پ.گ مشخصات ۲ تن از نیروهای گریلا که در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر در آمد به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۱۹ژوئیه / ۲۸ تیر در مابین روستاهای هرسل و کورته از توابع لیجه در آمد دو گریلا به نامهای عگید سورو ( جلال گوک) و یلماز چاورش (جیهان کویونجو) به شهادت رسیده‌اند.

   ه.پ.گ اعلام کرد، "ساعت ۱۲:۳۰ روز ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترک مابین روستاهای هرسل و کورته از توابع لیجه در آمد را بمباران کردند. پس از بمباران‌ها در ساعت ۱۳:۳۰ بالگردهای نظامی این منطقه را هدف حملات راکتی قرار دادند. در نتیجه‌ی این حملات رفقایمان عگید (جلال گوک) و یلماز (جیهان کویونجو) به شهادت رسیدند.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: جلال گوک

   کدسازمانی: عگید سورو

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر – آمد


   نام: جیهان کویونجو

   کدسازمانی: یلماز چاورش

   محل تولد: آمد

   زمان و مکان شهادت: ۱۹ ژوئیه / ۲۸ تیر - آمد

رفیقمان عگید سورو در میان خانواده‌ای میهن‌دوست در کلانشهر آمد چشم به جهان گشود. وی در زمان کودکی خویش واقعیت دشمن را شناخت. رفیق عگید پس از دیدن سیاست‌های دشمن علیه خلق آمد در سال ۲۰۱۴ به صفوف گریلا پیوست. فرهنگ میهن‌دوستی را از جامعه‌ی خویش و فرهنگ انقلابی را از حزب گردهم آورده و بدین شکل به ایستار و شخصیتی نمونه دست یافت. رفیق عگید در عرصه‌های بسیاری علیه دشمن اشغالگر بمانند مبارزی شجاع پیکار نمود و تا لحظه‌ی شهادت برای آزادی خلق کردستان تلاش و زحماتی بی‌نظیر را متحمل شد.

رفیقمان یلماز چاورش سال ۱۹۹۲ در کلانشهر آمد در میان خانواده‌ای وطن‌دوست چشم به جهان گشود. وی فشارها و سیاست‌های اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه با هدف نابودی را مورد بازخواست قرار داده و به همین سبب به جستجو پرداخت. در انجام جستجوهای خویش سیاست‌های نابودگر علیه خلق کرد را رد نموده و بر این مبنا در سال ۲۰۱۵ به صفوف گریلا پیوست. پس از پیوستن به صفوف گریلا با زندگی گریلا و کوهستان یکی گشت و به گونه‌ای فعال در زندگی مشارکت می‌نمود. رفیقمان یلماز در هر لحظه با توجه به دلسوزی برای ارزش‌های سازمان، فعالیت‌ها و مبارزات خویش را به انجام رساند. رفیقمان یلماز سرشار از عشق به رفقا، خلق و میهن بوده و بدین شکل با ایستار خویش بر تمامی رفق تاثیر گذاشت. به همین دلیل همواره در میان رفقا به الگوی دوست داشتن و دلسوزی مبدل شد. از مناطق حفاظتی مدیا تا به بوتان، از بوتان تا به آمد در عرصه‌های بسیاری مبارزه نمود و به مسئولیت و وظایف انقلابی خویش عمل نمود. به همین دلیل به مبارزی نمونه مبدل شد."