ه.پ.گ: مواضع مسئولان جنوب کردستان در قبال شهیدان غیرقابل قبول است

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای از حمله نیروهای آسایش دهوک به مراسم ترحیم شهید دمهات احمد با کد سازمانی "دمهات زندان" واکنش نشان داده و تأکید کرده است که رفتار مسئولان جنوب در قبال شهیدان قابل پذیرش نیست

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق با صدور بیانیه‌ای از حمله نیروهای آسایش دهوک به مراسم ترحیم شهید دمهات احمد با کد سازمانی "دمهات زندان" واکنش نشان داده و تأکید کرده است که رفتار مسئولان جنوب در قبال شهیدان قابل پذیرش نیست

 

دمهات زندان گریلای نیروهای مدافع خلق روز ٢٣ مارس/ ٣ فروردین در بمباران‌ هوایی رژیم ترکیه در جنوب کردستان به شهادت رسید و خانواده وی روز ١١ آوریل/٢٢ فروردین مراسم ترحیم وی برگزار کردند. اما نیروهای آسایش پ.د.ک (حزب دمکرات کردستان عراق) در شهر دهوک با حمله به خانواده و شرکت کنندگان در مراسم آنها را تهدید کردند.

 

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در بیانیه‌ای عملکرد نیروهای آسایش در حمله به مراسم ترحیم را محکوم کرده و آنرا عملی "غیرقابل قبول" خوانده است.

 

ه.پ.گ در بیانیه خود به گسترش حملات رژیم غاصب ترکیه علیه کردها در شمال، روژاوا و جنوب کردستان پرداخته و از مبارزه قهرمانانه نیروهای گریلا علیه غاصبگران را یادآوری کرده است. ه.پ.گ مقاومت گریلا را مقاومت هرچهار بخش کردستان نامیده است و از گریلاهای شهید در مبارزه علیه اشغالگران به عنوان ارزش‌های مقدس جنبش آزادخواهی خلق کُرد نام می‌برد.

 

ه.پ.گ به اعمال نیروهای آسایش پ.د.ک در دهوک پرداخته و گفته است:"اما در روزهای اخیر رفتار نیروهای آسایش وابسته به حکومت جنوب کردستان در برابر شهیدان و خانواده آنان غیرقابل پذیرش است. رفتاری که اجازه مراسم ترحیم شهید دمهات زندان- را که روز ٢٢ مارس در حملات رژیم ترکیه به عرصه ورخله منطقه شلادزه به شهادت رسیده بود- را نمی‌دهد غیرقابل پسند است. در هر جامعه‌ای نسبت به کسانی که جان خود را از دست داده باشند احترام وجود دارد. اما علیرغم اینکه یکی از جوانان در عنفوان جوانی جان خود برای دفاع از خلق خود فدا کرده ارزشی مضاعف لازم است، حمله به مراسم ترحیم این شهید معنی‌دار است. در شهری که از سوی مسولان جنوب کردستان اداره می‌شود حمله به مراسم ترحیم یکی از رفقایمان ما را فکر وامی‌دارد.

 

جنوب کردستان از سوی نیروهای ما محافظت می‌شود

بویژه در مقطع کنونی که ارزشهای خلق کُرد آماج حملات قرار گرفته و نیاز وافری به اتحاد ملی کردها وجود دارد، فشار به شهدای ما که جان خود را برای خلق خود فدا کرده‌اند تمام خلق ما را به فکر واداشته است. آنانی که در مقابل دولت فاشیست ترکیه که درصدد اشغال جنوب کردستان است لب به سخن نمی‌گشایند در برابر شهدای ما به خانواده آنان و خلق کُرد و ارزشهای مقدس حمله‌ور می‌شوند. زمانی که تبهکاران داعش از محورهای کرکوک- شنگال- مخمور به جنوب کردستان حمله‌ور شدند آنانی که بدون اتلاف وقت در مقابل تبهکاران ایستادگی کردند گریلاهای ما بودند. آنانکه در مقابل حملات رژیم فاشیست ترکیه به جنوب کردستان از این بخش میهن دفاع می‌کنند باز هم نیروهای گریلا هستند. طبق روال تمام این سالها از این پس نیروهای ما در صف مقدم دفاع از جنوب کردستان در برابر هرگونه حمله‌ای جای می‌گیرند و خواهند جنگید.

 

صیانت از گریلا وظیفه اصلی میهن‌دوستان کُرد است

صیانت از گریلا که به نیروی اصلی دفاع از خلق کُرد مبدل شده وظیفه اصلی امروزین هر فرد کُردی است که خود را میهن‌دوست می‌داند. پاسداری از گریلا و شهدای ما پاسداری از مبارزه آزادیخواهی است. فراموش نخواهیم کرد که تمام رفقای ما با شهادت خود میراثی مقدس را به ما می‌سپارند. صاحب‌مندی از این میراث و تحقق آزادی خلق ما وظیفه اصلی ماست."