ه.پ.گ هویت دو تن از گریلاهای جان باخته را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ درباره هویت دو تن از گریلاهای شهید که مقابل ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند بیانیه ای کتبی منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ درباره هویت دو تن از گریلاهای شهید  که مقابل ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند بیانیه ای کتبی منتشر کرد.

 

بیانیه کتبی ه.پ.گ بدین گونه می باشد:" ارتش استعمارگر ترکیه روز(١٠ دسامبر/١٩ آذر) سال جاری در منطقه کَربوران استان مِردین اقدام به عملیات نظامی کرد. در این عملیات مابین گریلاهای ما و نظامیان نژادپرست ارتش ترکیه درگیری شدیدی روی داد و دو تن از نیروهای ما به شهادت رسیدند".

 

ه.پ.گ در ادامه ابراز داشت:" رفیق روبار کَربوران در شهرستان کَربوران استان مِردین در خانواده‌ای میهن دوست چشم به جهان گشود و از همان ابتدای جوانی با حرکت آزادی آشنا شد. رفیق روبار با وجود اینکه مدتی نیز در زندان ترکیه بسر برد، اما هرگز دربرابر ذهنیت نژادپرست تسلیم نشد و راه مبارزه را درپیش گرفت. وی در سال ٢٠١٢ بعد آزاد شدن از زندان برای ادامه مبارزه به صفوف گریلا ملحق شد. رفیق روبار همیشه در وظایف خود موفقیت کسب می کرد و تا آخرین لحظات نفس خود نیز در برابر استعمارگری دوات ترکیه مقاومت و مبارزه نمود".

 

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی ه.پ.گ درپایان دست نشان کرد:" رفیق روژگَر کَربوران سال ١٩٩١ در مردین به دنیا آمد و در راستای مبارزه با نژادپرستی در سال ٢٠١٤ به صفوف گریلا پیوست. رفیق روژگَر با شخصیتی متواضع در میان رفقایش به سنبل آپویی بدل شده بود. ایشان نیز تا آخرین لحظه در مقابل استعمارگری ارتش ترکیه مقاومت کرد و دربرابر ذهنیت نژادپرست هرگز تعظیم نکرد.

 

ما یک بار دیگر یاد این شهدا و تمام شهدای راه آزادی را گرامی داشته و عهد می بندیم که آرمان‌های ایشان را تا رسیدن به پیروزی تحقق ببخشیم".

 

هویت گریلای شهدا بدین شرح می باشد:

باهوز بایسَل با کد"روبار کَربوران" محل شهادت کَربوران مِردین


شاهین آجار با کد "روژگَر کَربوران"  محل شهادت کَربوران مِردین