ه.پ.گ: کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین با موفقیت انجام شد

فرماندهی عرصه‌ی زاگرس نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ نتیجه‌ی عملیات شهید بدران و شهید نالین را که در ٨ ژوئن/ ١٨ خرداد سال جاری آغاز شده و در ۲ مرحله به اجرا درآمده بود اعلام کرد. این عملیات که در دو سطح آغاز شده بود، باعث ایجاد درگیری سختی ...

فرماندهی عرصه‌ی زاگرس نیروهای مدافع خلق ـ ه.پ.گ نتیجه‌ی عملیات شهید بدران و شهید نالین را که در ٨ ژوئن/ ١٨ خرداد سال جاری آغاز شده و در ۲ مرحله به اجرا درآمده بود اعلام کرد. این عملیات که در دو سطح آغاز شده بود، باعث ایجاد درگیری سختی میان نیروهای گریلا و ارتش ترکیه شد که در نتیجه‌ی آن نیروهای گریلا ضربات سنگینی را بر ارتش ترکیه وارد آوردند.

فرماندهی ه.پ.گ تصریح کرد که عملیات مذکور با موفقیت به انجام رسیده است.

 

عملیات چِمان شمزینان

 نیروهای گریلا در روز ۲ نوامبر/ ١١ آبانماه علیه ۴ پایگاه نظامی در منطقه‌ی چِمان شمزینان عملیاتی را سازماندهی کرده که در نتیجه‌ی آن ۲۱ ارتشی ترکیه از جمله ۱۹ نظامی و ۲ مزدور کشته شدند.

 

فرماندهی عرصه‌ی زاگرس نیروهای ه.پ.گ عملیات پایگاه چِمان را به مثابه‌ی "نماد پیروزی " معرفی کرد.

 

منابع ه.پ.گ خاطر نشان کردند که پیشتر دو حزب عدالت و توسعه (آ.ک.پ) و حزب حرکت ملی (م.ه.پ) ابراز می‌کردند که تا آوریل ۲۰۱۷ با شکست پ.ک.ک، کسی نامی از آن بر زبان نخواهد آورد، اما تنها عملیات عرصه‌ی زاگرس ثابت نمود که گریلا دچار شکست نخواهد شد و این موضوع را به تمام دنیا نشان داد.

 

ارتش ترکیه پس از این عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای گریلا، به ناچار تمام تکنیک‌های نظامی خود را به‌ کار‌ گرفت اما از این عملیات‌ها نیز نتیجه‌ای کسب ننمود.

 

ارتش ترکیه اوایل پاییز در ۲۷ سپتامبر/ ۵ مهر در منطقه‌ی عادل‌بگ چِله و پس از آن در ١۶ اکتبر/ ٢۴ مهر در منطقه‌ی خرَگُل چَله عملیات‌هایی را آغاز کرد و با به‌کارگیری حملات هوایی وسیع اقلیم کردستان را مورد هدف قرار داد و درصدد اشغال بخشی از جنوب کردستان برآمد. نیروهای گریلا نیز طی عملیات انقلابی شهید بدران و شهید نالین و با تحرکات وسیع و کارآمد به اقدام اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه در عرصه‌ی زاگرس پاسخ کوبنده‌ای دادند.

 

ارتش ترکیه که در مقابل نیروهای گریلا ضررهای زیادی را متحمل شده بود به ناچار از پیشروی در خاک اقلیم کردستان صرف‌نظر کرد.