ه.پ.گ: یاد شهدای بوتان را گرامی می‌داریم

ه.پ.گ اسامی ۶ گریلا که در سال ۲۰۱٨ شهید شده بودند را اعلام کرد و اعلام نمود، وظیفه‌ی خود می‌دانند که یاد این شهدا را که قهرمانانه در مقابل عملیات ارتش ترکیه در بوتان جنگیده‌اند، گرامی بدارند. گریلا گلبهار از ماکو به جنبش آزادی کردستان پیوسته است.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ در مورد این ۶ گریلا بیانیه‌ای منتشر کرده است.

 

در این بیانیه آمده است:

مبارزات آزادیبخش کردستان که با پیشاهنگی شهدا انجام شده است، خلق ما را از نابودی نجات داده است و به امروز رسانده است. خلق کردستان که در تاریخ مبارزات برای آزادی فداکاری بی‌نظیری کرده است، با داستانهای قهرمانانه‌ای که شهیدانمان آنرا نوشته‌اند و با نیرویی که از این شهیدان گرفته‌ایم، امروز بیشتر به آزادی نزدیک شده‌ایم.

 

در این مبارزات بی‌همتا، ما وظیفه‌ی خود می‌دانیم که یاد آن ۶ رفیق قهرمان را گرامی بداریم که علیه ارتش غاصب و فاشیست ترکیه در منطقه‌ی بوتان با روحی فدایی مبارزه کرده‌اند. این رفقای دانا که هر کدام یک مبارز آزادیبخش کردستان هستند، بدون حتی یک قدم عقب‌نشینی فداکاری کرده و مبارزه کرده‌اند. با تکیه بر میلیتان آپویی به وظیفه‌ی خود عمل کرده‌اند. این رفقایمان از روزی که دست به مبارزه زده‌اند و به صفوف گریلا پیوسته‌اند، زحمات بسیاری متحمل شده‌اند و به این سطح رسیده‌اند و در کوهستانهای بوتان با گریلا بودن آن را به بالاترین سطح رسانده‌اند.

 

مبارزه‌ای که علیه دشمن اشغالگر انجام دادند، همیشه توسط ما گرامی داشته خواهد شد و آنها را سرمشق خود قرار می‌دهیم. در سطح عالی حمایت از فرهنگ مقاومت که شهدایمان با نوشتن داستان قهرمانی برای ما به میراث گذاشته‌اند، همچنین زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه‌ی اصلی جوانان میهن دوست کردستان و رفقایست که در زندگی مانده‌اند.

 

ضایعه‌ی جانباختن رفقایمان را ابتدا به خانواده‌‌ی شهدایمان و همه‌ی خلق کردستان تسلیت می‌گوییم. عهد می‌بندیم که پرچم مبارزات "رهبری آزاد-کردستان آزاد" که شهدایمان برای ما به میراث گذاشته‌اند را به پیروزی برسانیم.

 

اسامی شهدا به این شرح است؛

نام و نام خانوادگی: رهشان شن

کد سازمانی: روشن عنتاب

محل تولد: دیلوک

محل و تاریخ شهادت: ۷ آوریل ۲۰۱٨ جودی

 

نام و نام خانوادگی: علی بویوک ارتاش

کد سازمانی: آندوک اورفا

محل تولد: روحا

تاریخ و محل شهادت: ۷ آوریل ۲۰۱٨، جودی

 

نام و نام خانوادگی: فسیله الینچ

کد سازمانی: برفین بوتان

محل تولد: شرنخ

تاریخ و محل شهادت: ۷ آوریل ۲۰۱٨، جودی

 

نام و نام خانوادگی: محمود کایدی

کد سازمانی: گابار شروان

محل تولد: شرنخ

محل و تاریخ شهادت: ۷ آوریل ۲۰۱٨، جودی

 

نام و نام خانوادگی: ایلم رازقی

کد سازمانی: گلبهار ماکو

محل تولد: ماکو

تاریخ و محل شهادت: ۷ آوریل ۲۰۱٨، جودی

 

نام و نام خانوادگی: کنان کپچلو

کد سازمانی: عادل آخپک

محل تولد: بنگول

تاریخ و محل شهادت: ۱ آگوست ۲۰۱٨، بستا