ه.پ.گ: یاد و خاطره شهدای زاپ و گابار را گرامی می‌داریم

ه.پ.گ مشخصات ۴ گریلای شهید در عرصه‌های زاپ و گابار را منتشر کرده و می‌گوید:"با رهبری و شهیدان تجدید پیمان می‌کنیم که مبارزه آزادیخواهی دیهیم آزادی را بر سر خواهد گذاشت."

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان-ه.پ.گ طی اطلاعیه‌ای مشخصات چهار گریلای شهید را که در عرصه‌‌ی گابار و زاب به شهادت رسیده‌اند اعلام کرد.

 

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است‌:

"جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه مناطق حفاظتی مدیا را هدف حملات خویش قرار دادند؛

ساعت ۲۰ روز ۲۸ آوریل/ ٨ اردیبهشت در منطقه‌ی چراو واقع در گابار، از ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰ روز ۲۹ آوریل/ ۹ اردیبهشت اطراف منطقه‌ی چمانکه در دهوک، ساعت ٢:١۵ سه‌شنبه شب ۳۰ آوریل / ۱۰ اردیبهشت تپه سور در آواشین و ساعت ۳ همین شب منطقه‌ی ارموش در خاکورک از سوی ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شدند. در بمباران‌های مذکور به محیط زیست کردستان آسیب وارد شده است.

 

چهار گریلای جانباخته در حمله هوایی به زاپ

همچنین در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ آمده است که در نتیجه حملات هوایی ارتش اشغالگر ترک در روزهای ٩ آوریل/٢٠ فروردین در گابار و ٢٣ آوریل/ ۳ اردیبهشت در زاب ۴ گریلای کردستان به کاروان شهیدان راه آزادی کردستان ملحق شده‌اند.

 

مشخصات گریلاهای شهید به این شرح اعلام شده است:

   نام: صبری اُستون

   کد سازمانی: دمهات بوتان

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت:  ٢٣ آوریل ٢٠١٩/ زاپ

   ***

   نام: حسن کایماز

   کد سازمانی: روژهات دلیلا

   محل تولد: مردین

   زمان و مکان شهادت: ٢٣ آوریل ٢٠١٩/ زاپ

   ***

   نام: مهمت بیلن

   کد سازمانی: بیرهات عصیان

   محل تولد: سرت

   زمان و مکان شهادت: ٩ آوریل ٢٠١٩/ گابار

   ***

   نام: عطا شینگو

   کد سازمانی: مظلوم هزخ

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ٩ آوریل ٢٠١٩/ گابار

 

مبارزه آزادی رهبر آپو را به پیروزی می‌رسانیم

"رفقایمان که برای درهم شکستن اسارت رهبر آپو و آزادی خلقمان به مبارزات انقلابی پیوسته بودند، همچون رفقای فداکار و زحمتکش شناخته می‌شدند. رفقا موظفمان کرده‌اند که با رژف اندیشی در اندیشه‌ و فلسفه رهبر آپو به وظایف خویش عمل کنیم. ما از رفقا دمهات، روژهات، بیرهات و مظلوم با احترام یاد می‌کنیم. با ساده‌زیستی و فروتنی خویش همیشه در قلب ما جای خواهند داشت. صاحبمندی از این رفقا و اهتزاز بیرق آزادی که به ما واگذار شده است وظیفه ما و تمام جوانان کرد می‌باشد.

 

مراتب تسلیت خویش را به تمام خلق میهن‌دوست کردستان بویژه خانواده‌ای استون، کایماز، بیلن و شینگو اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که مبارزه آزادی رهبر آپو و کردستان را با دیهیم آزادی جشن گیریم."