ه.پ.گ یاد و خاطره فرمانده جمعه مردین را گرامی داشت

​​​​​​​ه.پ.گ از فرمانده منطقه مردین که در ماه سپتامبر سال در نبرد با اشغالگران به شهادت رسیده بود تجلیل نمود و خاطرنشان کرد "اجازه نخواهیم داد خون شهیدان به هدر رود"

مرکز خبررسانی ه.پ.گ روز گذشته در بیانیه‌ای یاد و خاطره محمد سعید سورر با کد سازمانی جمعه مردین را که در ۶ سپتامبر ٢٠١٨/ ١۵ شهریور ١٣٩٧ در کوهستان باگوک حین جنگ با اشغالگران به شهادت رسید گرامی داشت.

 

در بیانیه ه.پ.گ آمده است که مقاومت خلق و جنبش در برابر رژیم استعمارگر و فاشیست ترکیه همچنان ادامه دارد و محققا به پیروزی می‌رسد. "در سایه هزاران شهید قهرمان اثبات شد که مبارزه‌ی ما شکست‌ناپذیر است، اگر خلقی دارای چنین مبارزان فداکاری باشد هیچ نیرویی توان متوقف کردن آن را در راه رسیدن به آزادی ندارد. پ.ک.ک این حقیقت را به اثبات رسانده و همچون حزب شهدا تنها راه ادای وظیفه را پیروزی مبارزه آزادیخواهانه خلق کرد می‌داند."

 

ه.پ.گ سپس به زندگی و مبارزه گریلایی شهید جمعه مردین پرداخته و می‌گوید:"رفیق جمعه سال ١٩٩٢ در عرصه سرحد فعالیت گریلایی را آغاز کرد. در ٢۶ سال مبارزه گریلایی وظایف سازمانی و مسئولیت‌های بزرگی را به انجام رسانید. رفیق جمعه وصایای شهیدان را سرمشق مبارزه خود قرار داده و برای شعلە‌ورتر کردن انقلاب، سال ٢٠١۶ به منطقه مردین شمال کردستان رفت. رفیق جمعه با تواضع، رنج، ایستار انقلابی و صمیمیت به الگویی رفقا مبدل شد. رفیق جمعه در ۶ سپتامبر ٢٠١٨ در منطقه باگوک  نصیبین حومه مردین در نبرد با ارتش غاصب ترک به شهادت رسید."

 

مشخصات شهید:

   نام: محمد سعید سورر

   کد سازمانی: جمعه مردین

   محل تولد: مردین

   زمان و مکان شهادت: ۶ سپتامبر ٢٠١٨/ باگوک

 

ه.پ.گ در خاتمه بیانیه با اعلام تسلیت به خانواده شهید جمعه، خلق میهن‌دوست مردین و آحاد کردستانی‌ها با آرمانهای شهیدان راه آزادی کردستان تجدید میثاق کرده است.