ه.پ.گ یاد و خاطره گریلای آلمانی 'یاکوب ریمر' را گرامی داشت

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق در بیانیه‌ای یاد و خاطره گریلا یاکوب ریمر که هجدهم تیرماه سال جاری در جریان حملات هوایی رژیم غاصب ترک در کوهستان‌های آزاد کردستان به شهادت رسیده‌ بود را گرامی داشت

نیروی مدافع خلق در بیانیه‌ای اعلام کرد یک گریلای آلمانی آن روز هجدهم تیرماه امسال در جریان بمباران هوایی ارتفاعات چارچلای کردستان توسط ترکیه جان خود را از دست داد. یاکوب ریمر در ویدئویی که قبل از این واقعه ضبط شده است می‌گوید در نوجوانی به تناقضات موجود در جهان سرمایه‌داری پی برد و به حزب کارگران کردستان ملحق شد تا برای آرمان‌هایش مبارزه کند. یاکوب ریمر با کد سازمانی شیار گابار که سال ٢٠١٣ به پ.ک.ک پیوسته است و کردی را عالی صحبت می‌کند.

یاکوب ریمر در صحبت‌های خود می‌گوید:"شیار گابار متولد دهم اکتبر ١٩٩۴ در یک خانواده دمکرات آلمانی هستم. فعالیتم را از جریانات چپگرای آلمان آغاز کردم و در جستجوی نیروهای سوسیالیست و انقلابی در جهان بودم تا اینکه نام روژاوا را شنیدم و تحت تأثیر آن، با پ.ک.ک نیز آشنا شدم.

 

در نوجوانی تناقضاتی در ذهنم شکل گرفت و این سئوال که انسان چگونه باید زندگی کند؟ وقتی به اطرافم نگاه کردم نمی‌توانستم مفهومی به زندگی همچون روبات بدهم. محتوای این زندگی، عبارت از خرید و فروش بود. به خودم گفتم که نباید این زندگی را بپذیرم. وقتی که نمی‌توانستم بی‌عدالتی در جهان را قبول کنم باید مبارزه می‌کردم.

 

پس از مدتی فعالیت در میان چپ آلمان شاهد نوعی اپورتونیسم در عمل بودم. به این معنی که تئوری و عملکرد آنها مطابق یکدیگر نبود. هرچند بعضی افراد تلاش زیادی می‌کردند اما در سطحی نبود که منجر به انقلابی علیه بی‌عدالتی‌ها در جهان سرمایه‌داری شود و تغییری در موازنه قدرت ایجاد کند.

 

در فکر این بودم که چگونه پندار و کردارم می‌تواند شبیه هم باشد! به مبارزه برای جهانی دیگر می‌اندیشیدم که به پ.ک.ک برخوردم. چیزی که من را تحت تأثیر قرار می‌داد، همخوانی میان تئوری و عمل آن بود. وقتی که در مورد آرمان برابری حرف می‌زنیم مجبوریم که ابتدا در زندگی شخصی خود فداکار باشیم. گریلاهای پ.ک.ک جانشان را برای آزادی فدا می‌کردند. از خودم پرسیدم که این انسا‌ن‌ها چگونه به این سطح از شجاعت رسیده‌اند؟

 

به مرور وقتی کتاب‌های اوجالان را خواندم پاسخ برخی از تناقضات و سئوالات در ذهنم را پیدا می‌کردم. ایدئولوژی به من این امکان را می داد که خودم، خانواده‌ام و جامعه ام را تحلیل کنم. پیش از آن به درستی نمی‌دانستم که سیستم‌های دولتی چگونه عمل می‌کنند و به عنوان مثال چه روابطی میان زن و مرد در اجتماع تعریف کرده‌اند. چگونه است که انسان‌ها به حالت برده درمی‌آیند؟ من به دنبال پاسخ سئوالاتم بودم.

 

اینجا در کوهستان و سختی‌های آن احساس می‌کنم که به مفهوم آزادی نزدیک‌ترم. سیستم، آزادی را عبارت از لیبرالیسم می‌داند و فردگرایی و رفاه و کیفیت زندگی شخصی را تبلیغ می‌کند. اما چگونه است که ما اینجا در کوهستان بدون هیچ امکاناتی احساس آزادی بیشتری می‌کنیم؟

 

اینجا زبان کردی را هم یاد گرفتم. واقعا زبان خوبیست. می‌دانم جوانان زیادی هستند که زندگی در این سیستم برایشان قابل تحمل نیست. آنها را دعوت می کنم که جبهه بگیرند. سیستم به دروغ می گوید که دورەی انقلاب به پایان رسیده و سوسیالیسم فروپاشید. این یک دروغ است و حقیقت ندارد. ما انقلاب روژاوا و پ ک ک را شاهد می گیریم."

 

مشخصات این گریلای شهید از این قرار است:

   نام: یاکوب ریمر

   کد سازمانی: شیار گابار

   محل تولد: آلمان

   زمان و مکان شهادت: ٩ ژوئیه ٢٠١٨/ چارچلا

 

ه.پ.گ در پایان بیانیه ضمن تسلیت به خانواده ریمر، نسبت به تمام شهدای اینترناسیونالیست جنىش آزادی ادای احترام نموده و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.