ه.پ.گ یاد چهار گریلای جانباخته زن در کوهستان جودی را گرامی داشت

​​​​​​​مرکز اطلاع رسانی ه.پ.گ مشخصات ۴ گریلای زن را که در ۱۰ آوریل ۲۰۱٨/ ٢١ فروردین ١٣٩٧ در جنگ علیه ارتش اشغالگر ترکیه شهید شده بودند را اعلام کرد و یادشان را گرامی داشت. ۲ تن از این شهدا اهل سلماس در روژهلات کردستان هستند

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق ه.پ.گ مشخصات ۴ مبارز ه.پ.گ را که در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۱٨ در عملیات نظامی ارتش اشغالگر ترکیه شهید شده بودتد را با افکار عمومی در میان گذاشت. ۲ گریلای شهید اهل سلماس در روژهلات کردستان هستند.

 

در بیانیه ی ه.پ.گ آمده است،"ما رفقای آگاه خود را که در صفوف مبارزان آزادی با زندگی سربلندانه، سرشار از گذشت و مواضعی انقلابی در مقابل دشمنان، بر خط‌مشی ایدئولوژی آزادی زن که از سوی رهبر آپو به نمونه‌ی یک زن آزاد تبدیل شدند را گرامی می‌داریم."

 

بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

"با پیشگامی گریلاهای آزادی کردستان سال ۲۰۱٨ بر ضد دیکتاتوری آ.ک.پ و م.ه.پ مقاومتی بی‌نظیر انجام شد و دستاوردهای بزرگی برای خلقمان بدست آمد. در سایه‌ی این مبارزات بزرگ بود که ضربات سنگینی به دشمن وارد شد و همه‌ی نقشه‌های دشمن برای نابودی خلقمان خنثی شد. بدون شک این شهدای ما بودند که با نثار کردن جان خود دستاوردهای بزرگی را برای خلقمان محقق نمودند.

 

ما رفقای شهید خود را بریوان(زهرا شکری)، رنگین(رنگین محمد)، روگش(ژاله پیرنژاد) و ویان(توگبا یلدز) که در تاریخ ۱۰ آوریل در عملیات نظامی ارتش غاصب ترکیه در منطقه‌ی جودی از توابع شرنخ، قهرمانانه جنگیدند و شهید شدند را با احترام به یاد می‌آوریم و یادشان را گرامی می‌داریم.

 

مشخصات گریلاهای شهید به این شرح است:

   نام: زهرا شکری

   کد سازمانی: بریوان آمد

   محل تولد: سلماس/ روژهلات کردستان

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٨/ کوهستان جودی


   نام: رنگین محمد

   کد سازمانی: رنگین روژاوا

   محل تولد: حسکه/ روژاوای کردستان

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٨/ کوهستان جودی


   نام: ژاله پیرنژاد

   کد سازمانی: روگش گابار

   محل تولد: سلماس/ روژهلات کردستان

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٨/ کوهستان جودی


   نام: توغبا یلدیز

   کد سازمانی: ڤیان زیلان

   محل تولد: وان/ شمال کردستان

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٨/ کوهستان جودی

 

ه.پ.گ می‌افزاید:"از چهار رفیق خویش که از بخش‌های جداگانه کردستان به جنبش آزادیخواهی ملحق شدند و بر مبنای فلسفه آپویی خویش را آماده نموده و در جنگ آزادیخواهی خلق کردستان نقش خویش را حک نموده‌اند؛ سر تعظیم فرود می‌آوریم."

 

ه.پ.گ در پایان مراتب همدردی خود را با خانواده هر چهار شهید زن و آحاد میهن‌دوستان کردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی تجدید میثاق کرده است.