ه.پ.گ یاد چهار گریلای شهید در خاکورک را گرامی داشت

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق با صدور اطلاعیه‌ای مشخصات چهار گریلای زن را که در حمله هوایی رژیم ترک در ١٠ آوریل به ‌شهادت رسیده بودند منتشر کرد. یکی از گریلاهای جانباخته اهل جوانرو در استان کرماشان است.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:"در بمباران روز ١٠ آوریل/٢١ فروردین عرصه‌ی خاکورک از مناطق دفاعی مدیا رفقایمان درسیم باز، مزگین کردستان، زیلان جوانرو و زیلان گردی به شهادت رسیدند.

 

رفقا درسیم باز، مزگین کردستان، زیلان جوانرو و زیلان گردی که با شعار 'رهبری آزادی و کردستان آزاد' در صفوف گریلاهای آزادی کردستان جای گرفته بودند در این راه با عزمی راسخ مبارزه نمودند. رفقایمان از اولین روز پیوستن به مبارزه با استقامت، ایمان و آرمانی بزرگ به وظایف تاریخی خویش عمل کردند، به نمونه‌ی فداکاری و رأفت در راه آزادی مبدل شدند. رفقایمان با طی کردن دوره‌های آموزشی در کوهستان‌های کردستان برای رسیدن به معیارهای زندگی انقلابی و زنان آزاد تلاش نمودند. همچنین در هنر رزم با دشمن مهارت لازم را فراگرفتند و با حرص و کینه علیه دشمنان استعمارگر راه پیروزی را پی گرفتند. وظیفه اساسی ما و جوانان میهن‌دوست کردستان است که با تداوم راه آنان یادشان را زنده نگه داریم.

 

هر چهار رفیق انقلابیمان یقین داشتند که با فداکاری و صرف هزینه به آزادی می‌توان دست یافت، ما یاد آنها را گرامی می‌داریم، مراتب تسلیت خود را به خانواده آنان و آحاد میهن‌دوستان کردستان ابراز نموده و پیمان می‌بندیم که بیرق آزادی را به اهتزاز درآوریم."

 

مشخصات گریلاهای شهید به این شرح است:

   نام: هلین گلیجی

   کد سازمانی: درسیم باز

   محل تولد: جولمرگ

  نام مادر- پدر: دلبر- سیفی

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٩/ خاکورک


   نام: ایپک بدیر

   کد سازمانی: مزگین کردستان

   محل تولد: وان

   نام مادر- پدر: مقبوله- محمود

   زمان و مکان شهادت: ١٠ آوریل ٢٠١٩ / خاکورک


   نام: شهلا محمدولی

   کد سازمانی: زیلان جوانرو

   محل تولد: جوانرو

   نام مادر- پدر: سفیه- افراسیاب

   زمان و مکان شهادت:١٠ آوریل ٢٠١٩/ خاکورک


   نام: نظیره یوجل

   کد سازمانی: زیلان گردی

   محل تولد: جولمرگ

   نام مادر- پدر: ندیمه- فاضل

   زمان و مکان شهادت:١٠ آوریل ٢٠١٩/ خاکورک