ه.پ.گ ۳ گریلای جانباخته‌ی آمد را گرامی داشت

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۳ گریلای یژاستار که در روز ۱۶ ژوئیه در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در آمد به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای مشخصات ۳ گریلای یژاستار که در نتیجه‌ی حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در روز ۱۶ ژوئیه / ۲۵ تیر در منطقه دورشین واقع در پاسور استان آمد به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

   متن بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

   "روز ۱۴ ژوئیه / ۲۳ تیر ارتش اشغالگر ترکیه تحرکاتی نظامی را با مشارکت یگان‌های مخفی در منطقه دورشین در پاسور واقع در آمد آغاز کرد. در ساعت ۱۹ روز ۱۶ ژوئیه/ ۲۵ تیر هواپیماهای جنگنده منطقه‌ی این عملیات را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها رفقایمان سورخوین (مریم آکسو)، روژ ( اویندار دورسون) و ویان (‌روشن آکل) به شهادت رسیدند. این تحرکات در ساعات شب ۱۷ ژوئیه /‌۲۶ تیر پایان یافت.

مشخصات رفقای شهیدمان به شرح زیر است:

   نام: مریم اکسو

   کدسازمانی: سورخوین هَرَکُل

   محل تولد: سیرت

   زمان و مکان شهادت:  ۱۶ژوئیه / آمد


   نام: اویندار دورسون

   کدسازمانی: روژ بوتان

   محل تولد: شرنخ

   زمان و مکان شهادت: ۱۶ ژوئیه / آمد


   نام: روشن آکل

   کدسازمانی: ویان ساسون

   محل تولد: الیه (باتمان)

   زمان و مکان شهادت: ۱۶ ژوئیه / آمد

سورخوین – مریم آکسو
   رفیقمان سورخوین آکسو در خانواده‌ای وطن‌دوست چشم به جهان گشود و در زمان کوتاهی سیاست‌های نابودگر دشمن را شناخت. رفیق سورخوین سیاست‌های پلید دشمن علیه خلق کرد را هیچگاه قبول نکرد، در برابر آن گردن ننهاد و در مقابل سیستم ایستادگی پیشه نمود. رفیق سورخوین با هدف دستیابی به میهن آزاد و آینده‌ای آزاد در سال
۲۰۰۶ با عزمی راسخ و هیجانی عظیم به صفوف مبارزات آزادی خواهی پیوست. پس از پیوستن به حزب در عرصه‌های بسیاری به گونه‌ای فعال به وظایف خود عمل کرد. با خواست، عزمی راسخ و فداکاری بزرگ خویش به مبارز انقلابی نمونه مبدل شد. ایدئولوژی زنان آزاد رهبرمان بر رفیق سورخوین بسیار تاثیر گذاشت و با ارزش‌های زیلان و بریتان(ها) خود را نیرو بخشید و به فرماندار موفق گریلا مبدل شد. تا لحظه‌ی شهادت در برابر حملات اشغالگرانه‌ی دشمن در صفوف مقدم به نبرد پرداخت و در پیکاری شجاعانه به کاروان شهدا پیوست.

روژ – اویندار دورسون
   رفیقمان روژ بوتان سال
۱۹۹۴ در منطقه الیح واقع در شرنخ در میان خانواده‌ای میهن‌دوست چشم  به جهان گشود. رفیقمان روژ که بر اساس ارزش‌های جامعه‌ی خویش بزرگ شد در برابر سیاست‌های انکار و نابودی اشغالگران در سال ۲۰۱۴ به صفوف مبارزات پیوست. رفیقمان روژ با پیوستن به حزب با آتش انقلابی قلب خویش مبارزات را در آغوش گرفته و با ایستار فدایی خویش بر اطرافیان تاثیر گذاشت. با خواست آزادی در راه انقلاب راه پیمود و سعی داشت تمامی وظایف و مسئولیت‌های خویش را به بهترین نحو انجام دهد و به مبارزی نمونه مبدل شد.

ویان – روشن آکل
   رفیق ویان ساسون سال
۱۹۹۳ در میان خانواده‌ای میهن‌دوست در منطقه‌ی ساسون در الیح چشم به جهان گشود. در برابر سیاست‌های ستمگر و همگون‌ساز دشمن تمکین نکرد و در سال ۲۰۱۵ با هدف مبارزاتی فعالانه علیه دشمنان به جنبش آزادی خواهی پیوست. از اولین لحظاتی که به صفوف گریلا پیوست با توجه به شرایط خود را آماده کرده و در عرصه‌های بسیاری جای گرفت. با زحمات و فداکاری خویش پیشاهنگی نموده و سعی داشت وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. رفیق ویان روش گریلای زمانه را فرا گرفت، با ایدئولوژی زنان آزاد رهبری همواره پیشرف نمود و به مبارزی نمونه مبدل شد."