ه.پ.گ: ۴ ارتشی کشته شدند

نیروهای گریلای ه.پ.گ و یژاستار در خاکورک عملیاتی را علیه ارتش اشغالگر ترکیه به انجام رساندند. در نتیجه‌ی این عملیات ۴ ارتشی کشته شدند.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی عملیات نیروهای گریلا، تحرکات نظامی ترکیه و حملات هوایی اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:

  " نیروهایمان علیه تحرکات اشغالگرانه ارتش اشغالگر ترکیه که در خاکورک واقع در مناطق حفاظتی مدیا آغاز کرده است، در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا در ساعت ۹:۱۰ روز ۱۱ ژوئیه / ۲۰ تیر علیه یگان عملیاتی ارتش اشغالگر ترکیه که در تپه شهید ساریا و حومه آن مستقر شده بودند عملیاتی را به انجام رساندند.در این عملیات از ۳ طرف سنگر و استحکامات دشمن هدف قرار داده شد، ۴ ارتشی کشته و یک ارتشی زخمی شد. پس از عملیات ارتش اشغالگر ترکیه بدون وقفه منطقه را هدف تیراندزی قرار داده و در ساعت ۱۴ با کمک بالگرد‌های سیکورسکی کشته و زخمی‌های خود را منتقل کرد. یگان عملیاتیمان بدون هیچ آسیبی به نقطه‌ی خویش بازگشتند.

  ۲ گریلا در وان به شهادت رسیدند

  روز ۲۶ ژوئن / ۵ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در حومه روستای آرکنیس در منطقه شاخ واقع در وان تحرکاتی نظامی را آغاز کرد. در این عملیات که با کمک خودروهای زرهی و پهبادهای تجسسی تاکنون ادامه دارد، در میان نیروهایمان و اشغالکران درگیری دشواری رویداد. ۲ تن از رفقایمان با شجاعت علیه دشمن مبارزه کرده و به شهادت رسیدند. در آینده اطلاعات بیشتری را درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان به اطلاع افکار عمومی خواهیم رساند.

  تحرکات نظامی در روستای پاییزاوا بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت

  روز ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر ارتش اشغالگر ترکیه در روستاهای کانی‌سور، خازر، آخچور،سللا و آشکان در منطقه پاییزاوا در وان تحکراتی را آغاز کرده بود. ارتش اشغالگر ترکیه در زمان این عملیات تجسسی به تحقیر و اعمال فشار بر اهالی منطقه پرداخت. این عملیات در همان روز بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته و عقب نشینی کردند.

  حملات هوایی

  در ساعت ۵ روز ۱۱ ژوئیه / ۲۰ تیر هواپیماهای جنگنده‌ی ارتش اشغالگر ترکیه منطقه عادل بگ در آواشین در مناطق حفاظتی مدیا و در ساعت ۱۷ منطقه کستا در متینا را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این بمباران‌ها هیچ آسیبی به نیروهایمان وارد نشد. "