ه.پ.گ: ۵ ارتشی کشته شدند و به دو بالگرد نظامی آسیب وارد شد

گریلاهای کردستان در منطقه ایغدر عرصه‌ی سرحد یک خودرو زرهی ارتش ترکیه را منهدم کردند و دست‌کم پنج نظامی سرنشین آن را کشتند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان در اطلاعیه‌ای از کشته شدن دست‌کم پنج نظامی رژیم ترک در منطقه ایغدر خبر داده است.

 

برپایه‌ی گزارش ه.پ.گ در چهارچوب کارزار پیروزی انقلابی ساعت ١٢:٢٠ روز ١ ماه مه نیروهای گریلا کاروان خودروهای زرهی ارتش ترک در مسیر پایگاه آیندیلر منطقه باشان استان ایغدر را هدف قرار داده‌اند. در این حمله خودرو کرپی منهدم گردید و بنابر گزارش دست‌کم پنج سرنشین آن از پای درآمده‌اند. ه.پ.گ در ادامه از حمله گریلاهای خود به دو فروند بالگرد نظامی سخن به میان آورده و می‌گوید که هر دو بالگرد با متحمل شدن ضربه گریلا مجبور به ترک محل درگیری شدند.

 

حملات هوایی

ه.پ.گ در ادامه گزارش از تداوم بمباران مناطق حفاظتی مدیا توسط جنگنده‌های رژیم متجاوز ترکیه خبر داده و می‌گوید؛ بمباران به باغ و مراتع منطقه آسیب‌ فراونی وارد کرده است.

از ساعت ١١ تا ١۴:٣٠ روز ١ ماه مه منطقه خانتوره در هفتانین، ساعت ١٢:٢٠ منطقه مام رشو در آواشین، از ساعت ٢٢ تا ٢٣ اطراف روستاهای بوکریسکان، انزه، سوله، قومتا، کوزنه، دره بدران، تپه ساواش، تپه هیوا، تپه کورتک، کاروخ و اطراف روستای قلاتوکا در قندیل از سوی هواپیماهای ارتش متجاوز ترک بمباران شدند.

 

ه.پ.گ خاطرنشان کرد که در این حملات آسیبی به گریلاهایش وارد نشده اما باغ و مراتع روستاهای قندیل دچار زیان شده‌اند.