ه.پ.گ: ۷ ارتشی ترکیه کشته شدند

گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار علیه پایگاه بیزوک در شمزینان عملیاتی پیروزمندانه را به انجام رسانده و ۷ ارتشی دشمن را کشتند

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ درباره‌ی آخرین عملیات‌های گریلا اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 

در عملیات شمزینان ۷ ارتشی ترکیه کشته شدند

در اطلاعیه آمده است؛" در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا که در مناطق حفاظتی مدیا ادامه دارد، ساعت ۱۴:۱۰ روز ۴ مه/ ۱۴ اردیبهشت در منطقه‌ی شمزینان واقع در جولمرگ، نیروهایمان عملیاتی را علیه پایگاه نظامی بیزوک متعلق به ارتش اشغالگر ترک انجام دادند. این عملیات برق‌آسا با وارد شدن به مقر و از فاصله نزدیک صورت گرفت. در این عملیات ۳ سنگر نیروهای دشمن به دست نیروهای ما افتاده و به کلی منهدم شد. نیروهای ما با حضور بر اجساد ٧ نظامی دشمن اسلحه‌های آنان را ضبط کردند و هفت ارتشی دیگر هم زخمی شدند. این احتمال وجود دارد که تعداد کشته و زخمی‌های دشمن بیشتر باشد. در نتیجه‌ی این عملیات ۵ قبضه سلاح فردی کلاشینکوف، یک قبضه سلاح اتوماتیک بی‌کی‌سی و مهمات نظامیان کشته شده به دست نیروهایمان افتاد.

 

عملیات تله انفجاری

پس از این عملیات ارتش رژیم غاصب ترک نواحی اطراف محل عملیات و روستای سیروان و هلنا را با بالگردهای نظامی از نوع کبری و سلاح‌های سنگین بمباران کردند. سپس نیروهای دشمن در منطقه دست به تحرکاتی زدند در این هنگام نیروهای ما علیه یگانی از نیروهای دشمن عملیاتی انفجاری انجام دادند. از تعداد کشته و زخمی نیروهای دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

 

این عملیات پاسخی در برابر حمله به مادران فداکار و خلقمان انجام گرفت. در این عملیات‌ها آسیبی به نیروهای ما وارد نشد.

 

فرماندهی کل ارتش اشغالگر ترک سعی در پنهان کردن تلفات خود دارند

با وجود این نتایج، فرماندهی کل ارتش ترک و رسانه‌ی جنگ ویژه آ.ک.پ اعلام کردند که این عملیاتی با خمپاره انجام گرفته و سعی در پنهان نمودن تلفات خود دارند. از سوی دیگر با خبرهایی از این دست که به نیروهای ما ضربه وارد شده است سعی در انحراف افکار عمومی دارند. ما مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان حقایق جنگ در کردستان را هر روزه اعلام نموده و از خلق خویش و افکار عمومی درخواست می‌نماییم که تحت تاثیر سیاست‌های جنگ ویژه قرار نگیرند.

 

عملیات‌هایی در چله

در ۲ و ۵ مه / ۱۲ و ۱۵ اردیبهشت در کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا تعدادی عملیات انجام شدند.

ساعت ۱ روز ۵ مه/ ۱۵ اردیبهشت مبارزانمان علیه نیروهای مستقر در تپه‌ی خرگل عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات سنگرهای دشمن منهدم شد. از تعداد کشته و زخمی دشمن اطلاعاتی بدست نیامد.

ساعت ۱۴ روز  ۲ مه/ ۱۲ اردیبهشت نیروهای یژاستار علیه پایگاه گره ارتش اشغالگر ترکیه عملیاتی را انجام دادند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این حمله محرز نیست. دشمن پس از عملیات‌های انجام گرفته نواحی اطراف محل عملیات‌ها را بمباران کردند. در نتیجه این عملیات ها آسیبی به نیروهایمان وارد نشد.

 

در پیران ۳ ارتشی کشته شده و ۲ گریلا به شهادت رسیدند

روز ۳۰ آوریل /۱۰ اردیبهشت در ناحیه خاچکه منطقه‌ی پیران واقع در آمد یگانی مخفی دشمن کمین گذاشتند. نیروهای ما آنها را تحت کنترل قرار داده و در ساعت ۱۲ روز  ۱ مه/ ۱۱ اردیبهشت علیه این یگان ضد حمله‌ای را انجام دادند. در این عملیات ۳ ارتشی ترکیه کشته شدند. همچنین رفقای ما ویان و دیدار به شهادت رسیدند. پس از عملیات نیروهای دشمن عملیات نظامی خویش را گسترده کرده و در ساعت ۱۸ روز ۱ مه عقب‌نشینی کردند.

 

از رفقای خویش با احترام یاد نموده و با آرمانهای آنان تجدید میثاق می‌کنیم.  اطلاعات تکمیلی درباره‌ی مشخصات رفقای شهید را در آینده به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

 

حملات هوایی علیه مناطق گریلا

روز ۵ مه/ ۱۵ اردیبهشت جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترک مناطق حفاظتی مدیا را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های ترکیه در ساعت ۱۴:۳۰ منطقه‌ی ارموش در خاکورک، ساعت ۱۵:۱۰ تپه سلیمان و ساعت ۱۷:۱۵ منطقه ورخله در آواشین را بمباران کردند. در حملات هوایی یادشده آسیبی به نیروهای ما وارد نگردیده به طبیعت کردستان زیان رسید."