هزاران نفر در راهپیمایی باشکوه رم خواستار آزادی اوجالان شدند

​​​​​​​در شهر رم پایتخت ایتالیا هزاران نفر با برگزاری راهپیمایی باشکوهی برای آزادی عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد به خیابان‌ آمدند. آنان همچنین به مقاومت اعتصاب غذای لیلا گوون و دیگر اعتصابگران در زندان‌های رژیم اشغالگر ترکیه و سیاستمداران کرد در خارج از می

راهپیمایی روز گذشته بنا بر فراخوان مرکز اطلاع‌رسانی کردستان، شبکه دوستی ایتالیا کردستان و مرکز جوامع دمکراتیک کرد برگزار شد و تعداد زیادی از احزاب، سازمان‌ها، پرسنل و مسئولان شهرداری‌ها در آن شرکت کردند. بالغ بر ١۵ هزار نفر در راهپیمایی روز گذشته رم مشارکت نمودند.

 

راهپیمایی از میدان دیلیسکویولینوی شهر رم آغاز شد. شعار اصلی این مراسم "حصر را در هم ‌شکنیم، فاشیسم را فرو پاشیم، کردستان را آزاد کنیم" تعیین شده و بر روی بنر بزرگی حک شده بود. همچنین پوسترهای اوجالان و پرچم‌های ک.ج.ک و پ.ک.ک در این مراسم به اهتزاز درآمدند. انبوه خلق سپس به سوی میدان پیزا وینیزیا در مرکز شهر به راه افتادند.

 

ک.ج.ک: آفرینش جهان تازه مشکل نیست

کنفدرالیسم جوامع کردستان پیامی کتبی را به راهپیمایی روز گذشته در رم ارسال کرد. در پیام ک.ج.ک تأکید شده است که مقاومت علیه فاشیسم در تمام عرصه‌ها گسترش یافته و این امر نشان می‌دهد که آفرینش و تحقق جهانی تازه مشکل نیست."

 

ک.ج.ک افزوده است: شما همچون سال‌های گذشته امسال نیز برای آزادی رهبر آپو فریاد می‌زنید، عزم و اراده و ایستار بدون وقفه شما ارزشمند است."

 

همچنین آمده است:"پیروزی شما پیروزی سوسیالیسم، پیروزی کنفدرالیسم دمکراتیک، پیروزی انقلاب‌گران علیه فاشیسم، پیروزی لیلا گووَن و اعتصاب‌گران غذاست."

 

در پایان پیام کتبی ک.ج.ک به راهپیمایی باشکوه رم آمده است:"در این راستا به شما، راهپیمایتان، اصرار و صمیمیت‌تان با انقلاب، دمکراسی و آزادی که با هدف آفرینش جهانی دیگر است درود می‌فرستیم."

 

اوجالان ماندلای کردستان است

خطیب دجله سیاستمدار کرد در راهپیمایی رم شرکت کرد و طی سخنانی در محل گردهمایی گفت: ما حصر رهبر عبدالله اوجالان را که حصر خلق کرد است محکوم می‌کنیم. اوجالان رهبر خلق کرد دستاوردهایی خلقی را در خاورمیانه آفرید که از آن جمله می‌توان به روژاوا اشاره کرد. اوجالان ماندلای ملت کرد است."

 

خطیب دجله در ادامه گفت:"زمان آن فرا رسیده که تمام سوسیالیست‌ها و دمکراتهای اروپایی با نیروهای دمکراتیک‌ خاورمیانه که کردها پیشاهنگی آنرا بر عهده گرفته‌اند ائتلاف کنند، این خواسته‌ی ما به همه دولت‌ها و دوستانمان در اروپاست."

 

راهپیمایی و گردهمایی روز گذشته رم تا حوالی غروب ادامه یافت و با سر دادن شعارهای "زنده‌باد اوجالان"، "آزادی برای اوجالان"، "ترکیه تروریست" به پایان رسید.