هزاران هکتار از جنگل‌های کردستان در شعله‌های آتش نژادپرستی دولت ترکیه می‌سوزد

منطقه‌ی شمزینان که در همسایگی جنوب و شرق کردستان واقع شده و دارای جنگل‌های فراوان و صدها مرتع است، با کینه و دشمنی دولت ترکیه روبرو گشته به گونه‌ای که هزاران هکتار از جنگل‌های این منطقه و هزاران راس حیوان اهلی آن نیز از بین رفته‌اند

شواهد حاکی از وقوع آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های طبیعی میان شهرک روباروک، شمزینان و جنوب کردستان توسط نظامیان ترکیه است.

 

منطقه‌ی شمزینان که در همسایگی جنوب و شرق کردستان واقع شده و دارای جنگل‌های فراوان و صدها مرتع است، با کینه و دشمنی دولت ترکیه روبرو گشته به گونه‌ای که هزاران هکتار از جنگل‌های این منطقه و هزاران راس حیوان اهلی آن نیز از بین رفته‌اند.

 

بر روی جنگل‌ها بنزین ریخته و آنرا به آتش می‌کشند

نظامیان ترکیه بسیاری از جنگل‌های مناطق میان شهرک روباروک، شمزینان و جنوب کردستان را به آتش کشیدند که این آتش‌سوزی یک ماه ادامه داشت و چندین روز آسمان شهرک روباروک را دود حاصل از این آتش‌سوزی پوشانده بود. روستانشینان این مناطق سعی در اطفای حریق داشته‌اند اما نظامیان ترکیه به آنها اجازه‌ی چنین کاری را نداده‌اند.

 

بر اساس گزارش منابع محلی نظامیان ترکیە در طول شب، به روی جنگل‌ها بنزین پاشیده و سپس آنها را آتش زده‌اند. بر روی وسیله‌ی حاوی این بنزین‌ها نیز علامت ماه و ستاره مشاهده شده که نشانه‌ی پرچم ترکیه می‌باشد.

 

روستانشینان منطقه‌ی کاله‌کولان و مرزنشینانی که شاهد به آتش کشیدن جنگل‌های طبیعی کُردستان توسط نظامیان مستقر در پایگاه‌های مرزی شمال و جنوب کردستان بوده‌اند، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات از افکار عمومی تقاضا نمودند که علیه این اقدام غیرانسانی دولت ترکیه موضع اتخاذ نمایند.