هزاران کردستانی در گردهمایی اعتراضی شهر آمَد شرکت کردند

ه.د.پ این گردهمایی اعتراضی را برای جلب افکار عمومی در رابطه تداوم حصر اوجالان رهبر خلق کرد و همچنین اعتصاب غذای گسترده در کردستان آغاز کرده است

هزاران نفر با سردادن شعار "لیلا گووَن، شرافت و عزت ماست" بسوی محل گردهمایی اعتراضی واقع در استاسیون براه افتاده‌اند. ه.د.پ این گردهمایی اعتراضی را برای جلب افکار عمومی در رابطه تداوم حصر اوجالان رهبر خلق کرد و همچنین اعتصاب غذای گسترده در کردستان آغاز کرده است.

 

با هدف توجه هر چه بیشتر افکار عمومی به تداوم حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان و اعتصاب غذای گسترده‌ی زندانیان سیاسی گردهمایی بزرگی از سوی ه.د.پ و ک.ج.د در میدان دمکراسی ۵ ژوئن (استاسیون) واقع در شهر آمد آغاز شد. طنین شعار 'دمکراسی، آزادی و عدالت' سرتاسر عرصه‌ی گردهمایی را فراگرفته است. دولت ترک با اینکه منع آمد و شد را در مناطق سور، افیس و باغلار شهر آمد اعلام کرده‌اند اما شهروندان بدون توجه به محدودیت‌های رژیم به این گردهمایی ملحق می‌شوند.

 

در محل گردهمایی پلاکاردهای بزرگی با مضمون "راه حل آشتی است، تنها راهکار مذاکره است' ، 'لیلا گووَن بر حق است'، 'اراده خلق غیرقابل شکست است'، 'اراده خلق تسلیمیت‌ناپذیر است'، 'آشتی محققا در برابر جنگ و وضعیت اضطراری پیروز می‌شود'، 'عدالت برای همه، صلح برای همه'، 'عدالت+ وجدان= انسانیت' نصب شده‌اند. دهها نفر پرچم‌های ه.د.پ و د.ت.پ را بدست گرفته‌اند. از شهرهای مردین، شرنخ، الیح و دیگر شهرهای کردستان خبر می‌رسد که کاروان‌های مردمی برای مشارکت در این گردهمایی بسوی آمد به راه افتاده‌اند.

 

شهروندان پس از ورود به محل گردهمایی همصدا شعار 'بدون رهبری زندگی محال است'، ' زندانیان آزادیخواه مایه‌ی عزت و شرف ما هستند'، 'لیلا گووَن شرف ماست'، 'زنده باد مقاومت لیلا گووَن' سردادند. صدای شعار خلق در سرتاسر کلان شهر آمد شنیده می‌شود. تعداد زیادی از طوایف الیح و دیگر مناطق اطراف آمد با لباس‌های محلی در این راهپیمایی حضور بهم رسانده‌اند.

 

اعلام شد که پروین بولدان رییس مشترک ه.د.پ، بردان ازتورک رییس مشترک ک.ج.د و مهمت آرسلان رییس مشترک د.ب.پ در این گردهمایی سخنرانی خواهند کرد.