هشتاد و پنجمین نشست کُردستیزی رژیم‌های ایران و ترکیه برگزار شد

هشتاد و پنجمین جلسه کمیته امنیتی ایران و ترکیه با شرکت مقامات طرفین در شهرستان ماکو برگزار شد. دیوارکشی در مرزها و توافقات امنیتی در صدر رئوس این نشست قرار داشت.

هشتاد و پنجمین جلسە کمیتە امنیتی ایران و ترکیە با شرکت مقامات طرفین در شهرستان ماکو برگزار شد. دیوارکشی در مرزها و توافقات امنیتی در صدر رئوس این نشست قرار داشت.

 

هشتادو پنجمین نشست مقامات سیاسی و نظامی ایران و ترکیە بە منظور رایزنی و تبادل نظر منباب مسائل امنیتی و تجاری در شهرستان ماکو از توابع ایالت اورمیە برگزار شد.

 

استاندار آگری همراە با هیئتی سیاسی نظامی از طرف ترکیە و فرماندار ماکو و مقامات سیاسی و نظامی از سوی طرف ایرانی در این نشست شرکت کردە بودند. در این جلسە استاندار آگری از همکاریهای امنیتی ایران کمال قدردانی را بە عمل آورد.

 

طرفین در این نشست تفاهم نامەای در زمینە افزایش همکاریهای امنیتی و مسائل بازرگانی امضا کردند اما در رسانەها نامی از کردها نبردەاند که محور اصلی بحث آنها بود.

 

دو حکومت ایران و ترکیە از دیرباز تاکنون بە عنوان رقیبان منطقەای اختلافات عمیقی در منطقه داشته‌اند اما در رابطه با سرکوب جنبش‌های آزادیخواه کردستان همفکر و همکار هستند و این همکاری علاوه بر درون مرزهای دو کشور، در نقاطی همچون اقلیم کردستان و عفرین در روژاوا نیز مشهود بوده است.