هشتمین سالروز شهدای دالاهو؛ عوامل دولتی ایران گریلاهای پژاک را مسموم کردند

عوامل دولتی ایران پنج گریلای یگان‌های مدافع شرق کردستان را در دالاهو مسموم کردند و آنها را به قتل رساندند

امروز هشتمین سالگرد جانباختن پنج انقلابی کرد در یکی از مناطق کرماشان است. عوامل دولتی ایران پنج گریلای یگان‌های مدافع شرق کردستان را در دالاهو مسموم کردند و آنها را به قتل رساندند. این ترور تنها چند روز پیش از اعدام فرزاد کمانگر و یارانش در زندان اوین تهران اتفاق افتاد و حاکی از حملەای گستردە علیه پژاک بود.

 

 

در چهاردهم اردیبهشت ماه سال ١٣٨٩ نیروهای امنیتی ایران، اقدامی توطئه آمیز را علیه گروهی از گریلاهای مدافع شرق کردستان به انجام رساندند.

 

در این واقعه پنج گریلا در منطقه دالاهو از توابع کرماشان توسط عوامل دولتی ابتدا مسموم و سپس در حین بیهوشی به شکل وحشیانه کشته شدند.

قهرمان سهرابی با کد شاهین دالاهو متولد ١٩٨١ بانیاران (از توابع دالاهو)، حِکمت گولَر با کد حکیم تاتوان متولد ١٩٨٤ تاتوان، محسینهَ تکین با کد نوپَلدا کاردَلَن متولد ١٩٨٧ سرت، رضا فقیه سلیمانی با کد خوشمِر سنه متولد ١٩٨٣ سنه و لیلا خلیل مُسلم با کد زوزان گَرناس متولد ١٩٨٢ کوبانی، اسامی گریلاهای جانباخته در این توطئه بودند.

 

حکومت ایران و مزدوران آن در طول سال های گذشته به حملات و توطئه های متعددی در ارتفاعات شاهو و دالاهو در کردستان دست زده است اما گریلاهای کردستان از شاهو تا ماکو آماده دفاع هستند و جنبش آزادیخواه کردها بیش از هر زمانی قدرت‌مند است.