هشدار قرارگاه مرکزی نیروهای مدافع خلق نسبت به "اقدامات کنتراگریلا" در گور

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام نمود که دولت ترک در منطقه گور در شمال کردستان به اقدامات ضد گریلایی دست یازیده و نسبت به تداوم چنین اقداماتی هشدار داده است.

مرکز اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق با انتشار بیانیه‌ای به اخبار دروغ رسانه‌های جنگ ویژه ترک اشاره و نسبت به فعالیتهای ضد گریلایی هشدار داد. در این بیانیه آمده است:

  "طی روزهای اخیر رسانه‌های جنگ ویژه آ.ک.پ اعلام نموده‌اند که عاملان انفجاری را که در ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۱۸ در مرکز نظامی سوساک در گور به وقوع پیوسته است دستگیر کرده‌اند. طبق اظهارات رسانه‌های جنگ ویژه در جریان این انفجار نورجان کاراکایا و فرزندش جان خود را از دست داده و اسامی افرادی که دستگیر شده‌اند نیز منتشر شده است. همراه با این اظهار نظرها اخباری دروغی نیز برای انحراف افکار عمومی منتشر شده است.

  افرادی با نام آزاد زنار (متین تاشدمیر)، روژوین آزی کورکماز (اوین سویم) و سرهلدان گور (یاووز بوزکورت) در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۸ به خلق کرد و مبارزه آزادیخواهی خلق کرد خیانت نموده و تسلیم نیروهای دشمن شده‌اند. این افراد با جنبش آزادیخواهی خلق کرد به دشمنی پرداخته و در منطقه گور به اقدامات ضد گریلایی دست می‌زنند. دولت اشغالگر ترک از طریق رسانه‌های جنگ ویژه اعلام نموده است که این افراد دستگیر شده و این افراد عاملان قتل مادر و فرزند مذکور در جریان این انفجار هستند. لازم است که خلقمان در گور در مقابل این افراد کنترا حساسیت لازم را به خرج دهد.

 

شهادت دو گریلا در مردین 
مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق اعلام نمود که در ۸ مه سال جاری در محسرت از توابع مردین در جریان نبردی دو گریلای جنبش آزادیخواهی خلق کرد به شهادت رسیده‌اند. در بیانیه نیروهای مدافع خلق آمده است: در ۸ ماه مه واحدهای ما در منطقه چاله محسرت از توابع مردین با حمله نیروهای نظامی ارتش اشغالگر ترک مواجه شدند. در جریان این نبرد اطلاعی از شمار تلفات و زخمیهای نیروهای دشمن در دست نیست.  بعد از این حمله نیروهای ما در منطقه تهناو نیز به نبرد مشغول شدند. در این نبرد تلفات فراوانی به نیروهای دشمن وارد آمده و دو نفر از رفقای ما تا آخرین گلوله به نبرد خود ادامه داده و در نتیجه به شهادت رسیده‌اند. اسامی و مشخصات این شهدا به اطلاع خلقمان خواهد رسید.

 

در منطق چله یک پایگاه مورد حمله قرار گرفت
  نیروهای مدافع خلق اعلام کردند که نیروهای آنها در منطقه چله یک پایگاه اشغالگران ترک را مورد حمله قرار دادند. در این حمله تحت عنوان کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا، نیروهای ما در ۲۱ مه ساعت ۸ صبح به پایگاه نظامی شیکر از توابع چله در جولمرگ حمله کرده‌اند. نیروهای ما با قدرت مواضع و استحکامات این پایگاه را مورد حمله قرار داده و در جریان آن شماری از نظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

 

حملات هوایی
  در ۱۲ ماه مه ساعت ۲۱، هواپیماهای جنگی ارتش اشغالگر ترک منطقه تپه سورِ آواشین در مناطق حفاظتی مدیا را بمباران کرده‌اند. این حمله آسیبی به نیروهای ما وارد نگرده است."