هشدار نماینده‌ی مهاباد در مورد قاچاق چوب جنگلهای زاگرس و سکوت نهادهای دولتی

​​​​​​​جلال محمودزاده نماینده‌ی مهاباد در مجلس ایران و عضو هیئت رئیسه‌ی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نسبت به تخریب جنگلهای زاگرس هشدار داد

محمودزاده اعلام کرد، طی چند ماه گذشته تخریب جنگلهای زاگرس شدت و سرعت بیشتری گرفته است و چوب این جنگلها قاچاق می‌شوند.

 

وی از سکوت سازمان حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی انتقاد کرد و اعلام کرد، این سازمانها در مقابل تخریب و نابودی جنگلهای زاگرس سکوت کرده‌اند.

 

این نماینده‌ی مجلس دلیل سرعت گرفتن تخریب جنگلهای زاگرس را ممنوع شدن قطع درختان در شمال ایران و دادن تنفس سه ساله به این جنگلها دانست و گفت: «بعد از اینکه قرار شد، طرح تنفس در جنگل‌های شمال اجرا شود و مقرر شد؛ دو الی سه سال کسی حق بهره‌برداری از درختان جنگل‌های شمال را نداشته باشد، متاسفانه در چند ماه گذشته برداشت از جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های غرب ایران به شدت افزایش پیدا کرده است و شاهد قطع درختان بسیاری در غرب ایران هستیم.»

محمود‌زاده همچنین در مورد قاچاق چوب این جنگلها گفت:«قاچاق چوب به این معنا نیست که چوب‌ها فقط به خارج از ایران ارسال می‌شود، بلکه بیشتر به کارخانه‌های داخل کشور فروخته می‌شود. متاسفانه درختان جنگل‌های زاگرس را قطع و به کارخانجات کاغذسازی و یا به کشورهای همجوار حمل می‌کنند. دلال‌های بسیاری از این موضوع نفع می‌برند و این مسئله جنگل‌های زاگرس و غرب کشور را در معرض خطر تهدید قرار داده است».

 

قطع درختان زاگرس در ماههای اخیر به شدت سرعت گرفته است و سبب نگرانی مردم منطقه و همچنین فعالین حوزه‌ی محیط زیست شده است.

... بیشتر بخوانید ...
| نهادهای فرهنگی مریوان در خصوص نابودی جنگل‌های زاگرس هشدار دادند

| قاچاق درختان زاگرس با همکاری سازمانهای دولتی رو به گسترش است

نهادهای رژیم تاکنون در این مورد هیچ اقدامی نکرده و کاملا راه را برای سودجویان و مزدوران باز گذاشته‌اند تا محیط زیست روژهلات را به ورطه‌ی نابودی بکشانند.