هفتمین روز اعتراضات سراسری در ایران؛ شعارهای رادیکال و افزایش خشونت‌ها

گزارشها از مناطق مختلف ایران حاکی از گسترش اعتراض‌ها به استبداد رژیم ایران  است. از شهرهای مسجد سلیمان، ایلام، کرماشان، خرم‌آباد، ملایر، دزفول، الاحواز، کازرون، شیراز، گوهردشت، سبزوار، جوق‌آباد اصفهان، شهریار، کرج و تهران گزارشهای متعدد ...

گزارشها از مناطق مختلف ایران حاکی از گسترش اعتراض‌ها به استبداد رژیم ایران  است. از شهرهای مسجد سلیمان، ایلام، کرماشان، خرم‌آباد، ملایر، دزفول، الاحواز، کازرون، شیراز، گوهردشت، سبزوار، جوق‌آباد اصفهان، شهریار، کرج و تهران گزارشهای متعدد حاکی از تظاهرات ضدحکومتی منتشر شده است. طبق تصاویری از تهران صدها تن از شهروندان علیرغم جو نظامی حاکم بر تهران در میدان انقلاب گردهم آمدند و از سوی دیگر در مقابل زندان اوین هم گردهمایی‌ برگزار شده است.

 

شعارهای ضدخامنه‌ای رساتر از همیشه سرداده می‌شوند

معترضان در خیابانهای ملایر و نوشهر شعارهایی در انزجار از علی‌ خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی سردادند. شعار "آقا خدایی می‌کند، ملت گدایی می‌کند" در ملایر و شعار "ای رهبر واداده، قبرت شده آماده" را در خیابانهای نوشهر سردادند.

 

در جوق‌آباد اصفهان، کازرون، سبزوار و دزفول هم شعارهای "مرگ بر دیکتاتور"، "سوریه را رها کن، فکری برای ما کن" سرداده شدند.

 

شلیک گلوله و درگیری در اهواز و مسجد سلیمان

از شهرهای اهواز و مسجد سلیمان هم خبر می‌رسد که معترضان شعارهایی در محکومیت رژیم جمهوری اسلامی سرداده‌اند. در اهواز گردهمایی اعتراضی خلق به خشونت کشیده شد و در مسجد سلیمان هم صدای شلیک گلوله در تصاویر ویدیویی منتشرشده از این شهر به گوش می‌رسد.

 

از تهران، شهریار و کرج هم گزارشها از میلیتاریزه نمودن فضای شهرها از سوی نیروهای امنیتی حکایت می‌کند. بامداد امروز (پنج‌شنبه ١۴ دیماه) از تهران خبر رسید که نیروهای پلیس و عناصر لباس شخصی بسیج در تمام میادین و خیابانهای مرکزی شهر مستقر شده‌اند. در درگیری روی داده شب گذشته میان مردم کرج و نیروهای بسیج تعدادی از موتورسیکلت‌های این نیروها از سوی خلق خشمگین به آتش کشیده شد. از شهر شهریار هم گزارشها حاکی از تشدید جو امنیتی از شب گذشته است.