هوگر باران از اعضای پ.ک.ک در مقاومت داقوق-کرکوک به شهادت رسید

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق مشخصات یکی از شهدای خود را که در جنگ تحمیلی ارتش عراق و حشدالشعبی در داقوق حومه کرکوک به شهادت رسیده است منتشر کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق مشخصات یکی از شهدای خود را که در جنگ تحمیلی ارتش عراق و حشدالشعبی در داقوق حومه کرکوک به شهادت رسیده است منتشر کرد

 

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است: "در تنش‌ و درگیری اخیر در کرکوک و داقوق یکی از رفقایمان به کاروان شهدای راه آزادی کردستان ملحق شده است."

 

ه.پ.گ می‌افزاید:"روز ٢۴ مهرماه (١۶ اکتبر) ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی به کرکوک و مناطق حومه حمله‌ور شدند. علیرغم عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ، نیروهای گریلایی ما، پیشمرگه‌های داوطلب و برخی از شهروندان داوطلب کرکوک را ترک نکرده و دو شبانه‌روز مقاومت نمودند. در این تنش‌ها درگیری سنگینی مابین نیروهای ما با نظامیان ارتش عراق و حشدالشعبی روی داد و یکی از رفقایمان به نام هوگر باران با قهرمانی تا آخرین نفس مقاومت کرد و در درگیری‌های روز ٢۴ مهر در شهر داقوق به کاروان شهدای راه آزادی ملحق شد."

 

ه.پ.گ در ادامه افزوده است:" رفیق هوگر باران سال ١٩۵۶ در شهر دیرک روژاوای کردستان چشم بر جهان گشود. پس از آن در ایام جوانی به منطقه کرجوس منطقه الیح در شمال کردستان مهاجرت کرد و در سال‌ ١٣۶۶ با پ.ک.ک آشنا شد و در فعالیتهای حزبمان جای گرفت. رفیق هوگر سه سال در فعالیت‌های میهن‌دوستان جای گرفت و سپس در ١٣۶٩ به صفوف پ.ک.ک پیوست. رفیق هوگر در دوره‌های آموزشی رهبر آپو مشارکت نمود و بر مبنای فلسفه رهبری به آموزش خویش پرداخت. ایشان در تمام عرصه‌های فعالیتی نمونه مبارز راه آزادی بود، رفیق هوگر سه سال را در زندان رژیم فاشیست ترکیه طی کرد و پس از آزادی در عرصه‌های مبارزاتی روژاوا و جنوب کردستان جای گرفت.

 

رفیق هوگر از مبارزان راستین رهبر آپو در طی ٣٠ سال برای آزادی خلق کُرد کوشش نمود. رفیق هوگر به سمبل مقاومت کرکوک مبدل شد. رفیق هوگر به جهانیان نشان داد که کردها تحت هیچ شرایطی از دستاوردهای خود چشم‌پوشی نخواهند کرد و در این راستا هم جان خود را فدا می‌کنند.

 

به این مناسبت مراتب مراتب تسلیت خود را به خانواده رفیق هوگر و تمام خلق میهن دوست اعلام می‌داریم و پیمان خود را برای تداوم راه مبارزه تا آزادی رهبر آپو و خلق کردستان تجدید می‌نماییم.

 

ه.پ.گ مشخصات شهید را اینگونه اعلام کرده است:

 

نام: بشیر صبری عیسی

کد سازمانی: هوگر باران

متولد: ١٩۵۶ /دیرک حمکو

زمان و مکان الحاق به صفوف پ.ک.ک: ١٩٩٠ / دمشق

زمان و مکان شهادت: ٢۴ مهرماه ١٣٩۶/ داقوق - کرکوک