وحشی‌گری جمهوری اسلامی در کردستان؛ در ماه اکتبر ۶ کولبر کشته و ١۴ کولبر زخمی شدند

​​​​​​​در ماه گذشته میلادی شش کولبر کردستانی در شلیک مستقیم نیروهای رژیم به قتل رسیده‌اند. در همین دوره زمانی دست‌کم ١۴ کولبر زخمی شده‌اند

طبق آمار جمعیت حقوق بشر کردستان در ماه اکتبر سال جاری وحشی‌گری رژیم اشغالگر ایران در کردستان به مرگ ۶ کولبر کردستانی و زخمی شدن ١۴ کولبر دیگر انجامیده است.

 

جمعیت حقوق بشر کردستان در گزارش ماهانه خود اعلام کرده است که نیروهای رژیم غاصب جمهوری اسلامی همچنان کولبران کرد را هدف شلیک مستقیم گلوله قرار می‌دهند و آنها را می‌کشند. به گفته این مرکز در چندین مورد کولبرانی هدف قرار گرفته‌اند که هیچگونه باری هم به همراه نداشته‌اند.

 

بنابرگزارش مذکور در ماه اکتبر شش کولبر و کاسبکار کردستانی به نام‌های اکرم خلیلی (٢٧ ساله) از اورمیه، عظیم احمدی (۴٢ ساله) از نوسود، علی نصیری از مهاباد، فرامرز جلی‌باقو (٢۶ ساله) از سلماس، ادیب حسینی  از قطور استان اورمیه و خضر مفید از سردشت در شلیک مستقیم نیروهای رژیم ایران به قتل رسیده‌اند.

 

همچنین ١۴ کولبر کردستانی توسط نیروهای نظامی رژیم غاصب ایران در مرزهای روژهلات کردستان زخمی شده‌اند. شدت جراحت برخی از زخمی‌ها بحدی است که تعدادی از آنان برای همیشه معلول گشته‌اند. گزارش یاد شده اسامی زخمی‌ها، محل حمله به آنان و شدت جراحت آنها را عنوان کرده است.

 

کشتار کردستانی‌ها از سوی جمهوری اسلامی در حالی ادامه دارد که دو هفته پیش حسین ذوالفقاری معاونت امنیتی وزارت کشور جمهوری اسلامی با قاچاقچی خواند کولبرها از قتل آنان توسط نیروهای مرزبانی دفاع کرده بود. نامبرده به قاچاق میلیاردی نهادهای حکومت و مافیای سپاه و نهادهای ضد ارزشی همچون بسیج اشاره‌ای نکرده است.

 

جمهوری اسلامی در راستای سیاست تحمیل فقر و بیکاری بر کردستان از یکسو و غارت منابع آن شهروندان را مجبور به کار کولبری که مصداق بارز برده‌داری است کرده است.