وضعیت جسمانی ناصر یاغز بدتر شده است

وضعیت جسمانی ناصر یاغز که مدت ۱۰۳ روز است در هولیر در مخالفت با حصر اوجالان دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است، بدتر شده است. ناصر یاغز قادر به شناخت افراد نیست

نگرانیها در مورد وضعیت وی که ۱۰۳ روز است علیه حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان دست به اعتصاب غذا زده است، بیشتر میشود. وضعیت سلامت او وخیمتر شده و قادر به شناختن هیچ کس نیست.

 

ناصر یاغز که چندین هفته است به سختی از جایش بلند می‌شود، دچار ضعف بینایی و شنوایی شده است. به دلیل ضعیف شدن بدنش، علی رغم آنکه خیلی زود از خواب بیدار میشود تا بعد از ظهر نمیتواند از جایش بلند شود.

 

کسانی که از نزدیک مراقب یاغز هستند، می‌گویند، یاغر کسانی را که به دیدارش میروند را نمی‌شناسد.

 

وضعیت فضیله توک

وضعیت جسمانی فضیله توک نیز که مدت ۴۳ روز است دست به اعتصاب غذا زده است بدتر شده است. فشار خون وی کاهش یافته است، اما علی‌رغم تمامی مشکلات می‌گوید تا پایان حصر اوجالان به اعتصابش ادامه می‌دهد.

 

لازم به ذکر است که اعتصاب غذا در هولیر ۱۰۳ روز است که ادامه دارد و امروز گروه ۵۳م دست به اعتصاب غذا زدند.

 

"اعتصاب غذا همه جا را فرا گرفته است"

 

اعتصاب غذا پس از هولیر و مخمور و سلیمانیه به چندین منطقه‌ی دیگر هم رسیده است.

در شهر کلار مهندس هریم محمود از ۲۴ فوریه دست به اعتصاب غذا زده است. از۲۵ فوریه نیز هنرمند و نقاش جمعه کریم و از ۲۶ فوریه معلم سردار ملیح دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

یونس عمر نیز در شهرک پینجوین از توابع استان سلیمانیه در باشور کردستان اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است.

 

اعتصاب غذا در سلیمانیه روز ٨۰م خود را پشت سر گذاشت. در روز ۷۹م گروه ۴۰م دست به اعتصاب غذا زدند. اعتصاب غذا در سلیمانیه با پیشاهنگی جامعه‌ی کارگران مزوپتامیا ادامه دارد.