وضعیت جسمی ناصر یاغز و دیگر اعتصاب کنندگان در جنوب کردستان

... یاغز که در ١٠۶ روز این اعتصاب غذا به سر می‌برد با گذشت این زمان طولانی از اعتصاب قادر به برخاستن نبوده و با مشکلات بینایی و شنیداری مواجه شده است ...

اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت ناصر یاغز با گذشت ١٠۶ روز در نمایندگی حزب دمکراتیک خلقها در هولیر همچنان ادامه دارد. اعتصاب کنندگان اظهار داشته‌اند که روز به روز بر اراده و عزم آنان مبنی بر تدام این اعتصاب افزوده میشود. اما از سوی دیگر وضعیت جسمی ناصر یاغز نگران کننده اعلام شده است.

 

یاغز که در ١٠۶ روز این اعتصاب غذا به سر میبرد با گذشت این زمان طولانی از اعتصاب قادر به برخاستن نبوده و با مشکلات بینایی و شنیداری مواجه شده است. به رغم برخاستن زود هنگام یاغز از خواب، اما وی تا نیمروز قادر به برخاستن نبوده و بیشتر اوقات به دلیل ضعف و سردردهای شدید مجبور به ماندن در رختخواب است. مشکلات قلبی، معده، سر درد و ضعف ناصر یاغز روز به روز افزایش یافته و جسم یاغز روز به روز بیشتر تحلیل می رود. با این وجود ناصر یاغز با عزمی نستوه و اراده‌ی مصمم اعتصاب غذا را ادامه میدهد.

 

فادیلا توک سرشار از روحیه و مصمم است

اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت در اردوگاه پناهندگان مخمور از طریق گروه ٢٧ در ٧٩ روز خود قرار دارد. اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت عضو شورای هماهنگی مجلس ایشتار، فادیلا توک در مخمور نیز وارد ۴۶ روز خود شده است. توک در این رابطه اعلام داشت که از روحیه و عزمی بسیار بالا برخوردار بوده و اراده‌ی وی روز به روز برای تداوم این اعتصاب غذا بیشتر میشود. با این وجود مشکلات فشار خون و سردردهای وی افزایش داشته اند.

 

گسترش اعتصابهای غذا در جنوب کردستان

بعد از هولیر و کمپ مخمور در نقاط دیگری از جنوب کردستان اعتصابهای غذا گسترش یافتهاند. در کلار نیز هریم محمود از ٢۴ فوریه به اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت دست زده است. هریم محمود امروز در ١١ روز اعتصاب غذای خود قرار دارد. اعتصاب غذای نامحدود اتحادیه کارگران مزوپوتومیا نیز که از ١۴ نوامبر آغاز شده بود امروز وارد ٨٣ روز خود شده است.