زلزله ٧/٣ ریشتری روژهلات و باشور کردستان را لرزاند/٩٣ کشته و هزار زخمی در استان کرماشان [تکمیلی]

زلزله شدیدی در ساعت ٢١:٢٠ امشب (١٢نوامبر/٢١آبان) بیشتر شهرهای روژهلات و باشور کردستان را لرزاند. 

زلزله شدیدی در ساعت ٢١:٢٠ امشب (١٢نوامبر/٢١آبان) بیشتر شهرهای روژهلات و باشور کردستان را لرزاند.

 

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری اروپایی مدیترانه‌ای قدرت  زلزله را ۷/٣ در مقیاس ریشتر برآورد کرده و نوشته است مرکز زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری شمال شرق سرپل ذهاو بوده است. برق کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرماشان قطع شده است.

از سوی دیگر مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که این زمین‌لرزه در ساعت ٢١:۴٨ دقیقه یکشنبه شب به وقت محلی در عمق ١١ کیلومتری زمین در شهر ازگله از توابع استان کرماشان به وقوع پیوسته است، 

 

منابع بومی در شرق کردستان به خبرگزاری فرات اعلام کردند که برق کلیه روستاهای اطراف قصرشیرین و کرماشان نیز قطع شده است و دهها روستا  خسارت دیده‌اند.

 

همچنین سیستم‌های مخابراتی دچار اختلال شده‌اند.

 

تازه‌ترین گزارشها حاکی از جانباختن ٩٣ نفر و زخمی‌شدن یک‌هزار تن دیگر از شهروندان روژهلات کردستان در این زمین‌لرزه است. به گفته منابع بیمارستانی آمار کشته و زخمی‌ها بترتیب در  سرپل ذهاو ۶۱ کشته، قصر شیرین ۳۰ کشته و در کرماشان دو کشته و همچنین یک‌هزار نفر زخمی خبر داده‌اند که گمان می‌رود بر تعداد کشته و زخمی‌ها در ساعات آینده افزوده شود.

 

از سوی دیگر پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه دارند. به نقل از مرکز لرزه نگاری ایران تا لحظه تنظیم خبر ۱۶ پس لرزه در روژهلات کردستان روی داده که بزرگترین پس لرزه ۴ و شش دهم ریشتر بوده است.