وکیل رامین حسین پناهی نسبت به خطر اجرای حکم اعدام موکلش هشدار داد

حسین احمدی نیاز وکیل این زندانی سیاسی در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان اعلام کرده است که در روز یک شنبه ۱۰ تیرماه موفق به ملاقات حضوری با موکلش در زندان مرکزی سنه شده است

وکیل رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام از تداوم بیماری موکلش و خطر جدی اجرای حکم وی خبر داد.

 

حسین احمدی نیاز وکیل این زندانی سیاسی در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان اعلام کرده است که در روز یک شنبه ۱۰ تیرماه موفق به ملاقات حضوری با موکلش در زندان مرکزی سنه شده است.

 

وی در ادامه ضمن نگرانی در خصوص وضعیت سلامتی موکلش میگوید:" رامين از درد كليه سمت چپ كه دچار عفونت شده رنج مي‌برد. پزشك زندان در حضور اينجانب و رامين گزارشي از روند معالجه ارايه نمودند اما اين اقدامات هنوز نتوانسته در بهبودي وي موثر واقع شود و طي مكتوبي رسمي از داديار محترم شعبه چهارم اجراي احكام كيفري سنه، خواستار اعزام رامين به بيمارستان تخصصي و يا اعزام پزشك متخصص معالج با تمام امكانات به زندان براي درمان رامين شدم."

 

احمدی نیاز از اعتراض موکلش نسبت به ممنوع الملاقات بودنش خبر داد و در پایان افزود: اوضاع و احوال اجراي پرونده مناسب نيست و هر آن اجراي حكم اعدام او وجود دارد، شوربختانه حساسيت موضوع بسيار زياد شده و جنگ افروزان و خشونت طلباني كه ناامني استان براي آنها دكان شده است پيگير اجراي اعدام رامين هستند لذا بايد از صلح طلبان تقاضاي عاجل توقف اجراي حكم اعدام نمود، دست‌هاي پشت پرده كه قانون را زير پا مي‌گذارند، خطر اعدام او را دو چندان كرده است لذا جان رامين بشدت در خطر اعدام است.

 

شایان ذکر است رامین حسین پناهی روز دوم تیرماه سال ۱۳۹۶ در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. او پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات در تاریخ ۱۹ دی‌ماه به زندان سنه منتقل شد.

جلسه دادگاهی این زندانی سیاسی در روز ۲۵ دی ماه سال گذشته به اتهام «بغی» در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب “سنندج” به ریاست قاضی «سعیدی» و یک قاضی دیگر برگزار شده بود.

 

حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع این زندانی سیاسی پیشتر در گفتگو با شبکه حقوق بشر کُردستان اعلام کرده بود: صدور حکم اعدام در تاریخ ۵ بهمن رسما به من ابلاغ شده است و طبق دادنامه صادره شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی و یک قاضی دیگر، موکلم ( رامین حسین پناهی) را بر اساس ماده‌های ۲۷۹ و ۲۸۸ قانون مجازات اسلامی به اعدام با طناب‌دار محکوم کرده‌اند.

 

فروردین ماه امسال پرونده این زندانی سیاسی در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور تایید شده و رسما به وکیل ایشان ابلاغ شد.