وکیل لیلا گووَن نسبت به وضعیت سلامتی وی ‌هشدار داد

​​​​​​​شوان جمیل اوزن وکیل لیلا گووَن با یادآوری تومور مغزی موکل خود گفت" دارویی که از گسترش و بزرگ شدن تومور جلوگیری کند به لیلا داده نمی‌شود و بیماری وی هر روز حادتر می‌شود"

لیلا گووَن نماینده جولمرگ ه.د.پ در دوره سابق مجلس ترکیه و رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک در محکومیت حصر اوجالان ٣۵مین روز اعتصاب غذا را پشت‌ سر گذاشت.

 

وکلای لیلا گووَن چند روز پیش نشستی مطبوعاتی برگزار کردند و در آن نسبت به وخامت حال گووَن هشدار دادند. شوان جمیل اوزن یکی از وکلای گووَن در گفتگو با خبرگزاری فرات از ممانعت مسئولان زندان در دستیابی لیلا گووَن به داروی ویتامین ب خبر داد.

لیلا از پنچ روز پیش در شرایط خطر بسر می‌برد

شوان جمیل اوزن اعلام کرد که لیلا گووَن از پنج روز پیش در حالت خطرناکی بسر برده و سردردهای شدید و لکنت زبان در وی دیده بروز کرده که دلیل آن عدم دسترسی به ویتامین ب ١ است.

 

لیلا خواستار سیستمی دمکراتیک است

شوان جمیل اوزن نهادهای جمعی را خطاب قرار داده و گفت: خواسته موکل من سیستم دمکراتیک است. در این سیستم مدیریتی حقوق همه شهروندان برابر است. عبدالله اوجالان مدتی مدید است که از ملاقات با وکلا، خانواده و وصی خویش محروم شده است. همچنان که موکل من لیلا گووَن می‌گوید حصر اوجالان هیچ مبنای حقوقی ندارد.

 

پرونده لیلا گووَن را به دادگاه حقوق بشر اروپا می‌فرستیم

شوان جمیل اوزن در پایان اعلام کرد که اگر دادگاه عالی ترکیه به پرونده لیلا گووَن و ازادی وی رأی ندهد پرونده وی را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارجاع خواهند داد.