وکیل مدافع گووَن: گووَن با مشکلات بینایی و تمرکز مواجه شده است

​​​​​​​جمیله تورحالی بالساک، وکیل مدافع لیلا گووَن: دیگر توان مطالعه ندارد. با مشکلات بینایی و تمرکز مواجه شده است. مثل سابق نمی‌تواند حرکت کند

اعتصاب غذای نامحدود و غیر قابل بازگشت لیلا گووَن، رئیس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک- ک.ج.د و نماینده پارلمانی حزب دمکراتیک خلق‌ها-ه.د.پ به منظور اعتراض به حصر تشدید شده رهبر خلق کُرد عبدالله اوجالان، در روز ٧٠ ادامه دارد. وکیل مدافع گوون در ارتباط با وضع سلامتی وی با آژانس خبری فرات مصاحبه کرد.

 

جمیله تورحالی بالساک اظهار داشت که لیلا گووَن به خاطر اعتصاب غذایی که تا به امروز ادامه داده است، روحیه بالایی دارد، و افزود: "گووَن معتقد است که یقینا به آنچه که ایمان قلبی دارد، خواهد رسید. تنها خواسته او نیز پایان حصر عبدالله اوجالان می‌باشد."

 

بالساک با یادآوری اینکه آنها دیروز به منظور ملاقات با گووَن به زندان رفته بودند، ولی وی نتوانسته بود در جلسه ملاقات حاضر شود، گفت: "از اوضاع او مطلع شدیم. می‌بینیم که به هدفش بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهد."

 

بالساک با اشاره به نظر لیلا گووَن در مورد صدها زندانی سیاسی که اعتصاب غذای نامحدود و غیر قابل بازگشت شروع کرده‌اند، گفت: "موکل من معتقد است که مطالبات وی مسئله‌ای شخصی نیست. او بر اینم باور است این خواسته‌ی هر کسی می‌باشد. گسترش اعتصاب غذا در سطح جامعه و در زندان ها به مثابه یک کنش اجتماعی فراگیر ارزیابی می‌نماید. طبق درک شخصی من از این موضوع، لیلا گووَن ارزش والایی بر زندگی هر فردی قائل است. در عین حال او از سکوت دستگاه اقتدار، رسانه، مطبوعات و جامعه به درد می‌آید.

 

بالساک در مورد وضعیت سلامتی لیلا گووَن گفت: "قبلا می‌توانست مطالعه کند. اما اکنون توان مطالعه ندارد. نیروی تمرکز خودش را از دست داده است، به همین خاطر نمی‌تواند مطالعه کند. هم اختلال بینایی و اختلال تمرکز در او دیده می‌شود، مثل سابق نمی‌تواند حرکت کند. نمی‌تواند ورزش کند. چون توان راه رفتن ندارد، نمی‌تواند به جلسات ملاقات بیاید. صحبت کردن انرژی بسیاری از او می‌گیرد. سعی می‌کند نامه‌هایی که برایش فرستاده می‌شود را بی پاسخ نگذارد، از سراسر ترکیه برایش نامه ارسال می‌کنند. این نامه ها به او روحیه بیشتری می‌دهد. پرسنل بهداشت زندان هر روز وضعیت عمومی وی را کنترل می‌کنند اما فشار خونش گاها بسیار افت می‌کند. وزارت دادگستری به مدت ١۵ روز است که یک آمبولانس ویژه برای زندان تعبیه کرده است."