١٠ شورای خودمدیریتی در شمال و شرق سوریه ایجاد می‌شود

شورای رهبری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه خود را برای اعلام ده شورای خودمدیریتی و هفت نمایندگی در شمال و شرق سوریه آماده می‌کند.

شورای رهبری خودمدیریتی شمال و شرق سوریه خود را برای اعلام ده شورای خودمدیریتی و هفت نمایندگی در شمال و شرق سوریه آماده می‌کند.

 

خودمدیریتی شمال و شرق سوریه ۶ سپتامبر/ ١۵ شهریور در عین عیسی از طرف مجلس سوریه ی دمکراتیک اعلام شده بود. سیهام قیرو و فرید عطی به عنوان رئیس مشترک مجلس عمومی خودمدیریتی و همچنین ۵ تن دیگر به عنوان دیوان مجلس انتخاب شده بودند.

 

در این نشست هر کدام از بریوان خالد و عبدالحمید المهباس برای وظیفه ریاست مشترک شورای رهبری خودمدیریتی برگزیده شده بودند. همچنین وظایف شورای رهبری مشخص شده بود و طبق آن لازم است طی ۲۱ روز ۱۰ شورای خودمدیریتی را اعلام کنند.

 

قرار است هر ١٠ شورا در روزهای آتی اعلام شوند، در این گروهها ترکیبی از افراد مدنی شمال و شرق سوریه و اعضای خودمدیریتی وجود دارد.

 

کمیته‌ی تدارکات با ۷۰ عضو از شهرهای مختلف برای ایجاد شوراهای خودمدیریتی در حال کار و انجام وظیفه‌اند.

 

بر اساس اطلاعات رسیده ١٠ شورای خودمدیریتی و هفت نمایندگی در مدت کوتاهی اعلام تأسیس خواهند شد و وظایف آنها در زمینه‌ی مدیریت، فرهنگی، آموزش و بهداشت و سلامت خواهد بود.

 

این شوراها در سطح شمال و شرق سوریه نقش هماهنگی مابین خلق و اداره خودمدیریتی را به انجام می‌رسانند. آنان به گمرگ‌های مابین شهرها، تغییرات در نرخ مواد سوختی و قانون مطبوعات پایان می‌دهند.