١٣٠ روز اعتصاب غذا؛ لیلا نوید بهار را با خود به همراه دارد

لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده شهر جولمرگ در پارلمان، ۱۳۰ روز اعتصای غذای خود را طی می‌کند. فیگن اکتی، کنشگر ت.ژ.آ – جنبش زنان آزاد- در این باره گفت: لیلا با مقاومت خود بهار را به همراه خواهد آورد.

لیلا گوون ریاست مشترک ک.ج.د و نماینده شهر جولمرگ در پارلمان به منظور پایان دادن به انزوای رهبر خلق کرد عبدالله اجالان ۱۳۰ روز است که در اعتصاب غذای نامحدود و بدون بازگشت به سر می‌برد.  همگام با صبیحه تمیزکان دختر لیلا گووَن، زلال بیلگین ریاست مشترک نهادهای ک.ج.د در آمد و کارمند شبکه بهداشت و فیگن آکتی کنشگر جنبش زنان آزاد نیز در این اعتصاب غذا با لیلا گوون همراه هستند.

 

اکتی یکی از شاهدان مقاومت لیلا گوون است. از همانروزی که لیلا از زندان آزاد شده است، هر سه زن طی ۵۱ روز گذشته، ۲۴ ساعت شبانه روز همراه با لیلا هستند. این کنگشر جنبش زنان آزاد در این گفتوگو به مقاومت لیلا اشاره می‌کند.

اکتی اعلام داشت که گوون ساعت  ۸ صبح بعد از انجام کارهای شخصی خود، به پیگیری اخبار روز می‌پردازد. پیامهایی از داخل یا خارج زندان به او می‌رسند. این پیامها را برای وی می‌خوانیم. سیاست جهان، خاورمیانه، کردستان و ترکیه را پیگیری می‌کند. اخبار مهم را به اطلاع او ‌رسانیده و اوضاع را تحلیل و ارزیابی می‌کنیم. اتکی در ادامه می‌افزاید: لیلا انتخابات محلی ۳۱ مارس را به عنوان بخشی از مرحله آزاد خلق کرد ارزیابی کرده و از این رو این انتخابات را بسیار مهم می‌بیند؛ زیرا اراده خلق را که با نصب قیمهای شهرداری و بدون انتخابات نادیده گرفته است؛ می‌تواند مجددا زنده نماید.

 

اکتی در ارتباط با وضعیت سلامتی لیلا گفت: وضعیت جسمی لیلا روز به روز رو به وخامت نهاده اما از روحیه‌ای بسیار عالی برخوردار است. جسم لیلا به دلیل اعتصاب به تحیل رفته است. از آنجا که از خارج نیز درخواستهایی برای ملاقات با وی وجود دارد بدلیل وضعیت نامساعد وی در روزهای اخیر هر ۱۰-۱۵ روز یکبار می‌توانیم اجازه دیدار به ملاقات کنندگان را بدهیم.  اکتی با اشاره به تاثیر گوون بر وی اظهار داشت: او نشان داده است که موضع زن در زندگی باید چگونه باشد. نزدیک به ۳۰ سال است که به صورت عملی در عرصه سیاست، حضور دارم. با جرات می‌توانم بگویم که متاثر از لیلا برای نخستین بار است که عمیقا به فکر می‌روم. اتکی در ادامه اعلام داشت که آنها در دوره‌ای از مقاومت قرار دارند، مقاومتی که پاییز و زمستان را پشت سر نهاده و مقاومت را آغازیده است پرنده‌ای است که با پرواز زود هنگام نشان از آمدن بهار دارد. حضور در کنار لیلا به من آموخته است که در ارتباط با پدیده ها به دقت تعمق نموده و با صبر و حوصله با انها تغمل داشته باشم. یاد گرفته ام که یک زن می‌تواند چگونه زندگی را خلق و مشکلات را حل نماید.

 

اکتی در پایان سخنان خود اظهار داشت که لیلا گوون معنای مقاومت را به انان آموخته است، هنگامی که گریه سر می‌دهیم به ما می‌گوید گریه نکنید، این مقاومت است، ایستادگی است؛ از دیار مقاومت گذشته، از مقاومت کمال‌ها، خیری‌ها و مظلوم‌ها آمده‌ام.