١۶۴ روز اعتصاب غذای لیلا گووَن در محکومیت حصر اوجالان

​​​​​​​​​​​​​​لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد از ۱۶۴ روز پیش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است

کارزار اعتصاب غذا که با پیشاهنگی لیلا گوون ریاست مشترک کنگره جوامع دمکراتیک با هدف پایان دادن به حصر و انزوای عبدالله اوجالان در ۸ نوامبر ۲۰۱۸/ ١٧ آبان ١٣٩٧ آغاز گردید در کردستان و دیگر کشورها هر روز گسترده‌تر شده و ادامه دارد.

 

اعتصاب غذای لیلا گوون ۱۶۴ روز است که ادامه دارد. اعتصاب غذای ناصر یاغز با همین هدف در هولیر در ١۵١مین روز خود است. اعتصاب غذای زندانیان پرونده پ.ک.ک و پاژک در ١٢۶مین روز خود است. از اول مارس هم هزاران زندانی پرونده پ.ک.ک و پاژک در زندان‌های رژیم ترک به این اعتصاب پیوستند.

 

مقاومت ١۴ سیاستمدار و فعال کردستانی در استراسبورگ فرانسه در ١٢۵مین روز اعتصاب غذا همچنان به قوت خود باقی است. همچنین اعتصاب غذای ایمام شیش در گالر انگلستان هم در روز ١٢۵ ادامه دارد.

 

یوسف ایبا در تورنتو در ٩٩مین روز، مصطفی توزاک در دویسبورگ در ٩٨مین روز، حسین یلدز در ٩٣مین روز، حسبی چاکجی در ٩٢مین روز و فادیله توک در ٩١مین روز به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

 

با همین هدف اعتصابگران زندانی که از زندان آزاد شده‌اند به اعتصاب غذا ادامه می‌دهند. سدات آرین در آکین در ١٠۶مین روز اعتصاب، غربت اکتیرن در دیرک در ٩۶مین روز اعتصاب، سمرا آلکان در ازمیر در ١٠۴مین روز اعتصاب، احسان سنمش در استانبول در ۵٣مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برند.

 

علاوه بر استراسبورگ اعتصاب غذای شیار خلیل در نورنبرگ در ٨٧مین روز، جمال کوبانی و عمر باغدوز در ٨٢مین روز، شوان آغااُغلو و سلطان یگیت در وین اتریش در ٧٧مین روز، محمد علی کوچر در ژنو مقابل مقر دفتر سازمان ملل در ۶٠مین روز ادامه دارد.

 

اعتصاب غذا در جنوب کردستان از سوی هریم محمود در ۵۵مین روز، شیما عدنان در ۴٧مین روز و گلباغ جلال هم در ٣١مین روز همچنان ادامه دارد.

 

همچنین درسیم داغ پارلمانتار ه.د.پ در ۴٩مین روز اعتصاب غذاست. طیب تمل و مراد ساریساچ دو پارلمانتار دیگر ه.د.پ در ۴۴مین روز اعتصاب غذا هستند.

 

در محکومیت حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد ٧ زندانی سیاسی کردستان در زندان‌های رژیم ترک با هدف جلب افکار عمومی و رسوا نمودن رژیم نژادپرست ترکیه به اقدام فدایی دست زده و جانباخته‌اند.

 

زولکوف گزن (٣٣ ساله) روز ١٧ مارس در زندان تکیرداغ، آیتن بچت (٢۴ ساله) روز ٢٣ مارس در زندان گبزه، زهرا ساغلم (٢٣ ساله) روز ٢۴ مارس در زندان اتلو، مدیا چنار (٢۴ ساله) روز ٢۵ مارس در زندان مردین با اقدام فدایی به شهادت رسیدند. همچنین یونجا آکیجی ٢٩ مارس در زندان زنان شاکران به اقدام فدایی دست زد و در ١ آوریل به شهادت رسید. سیراچ یوکسک در روز ٢ آوریل در زندان عثمانیه و ماحصوم پامای در ۵ آوریل در زندان فوق امنیتی خارپت با همین هدف طی اقدام فدایی به ‌شهادت رسیدند.

 

پیش از این میهن‌دوست کردستانی اُغور شاکار روز ٢٠ فوریه در شهر کرفیلد آلمان با هدف محکومیت حصر و انزوای اوجالان و همچنین اعتراض به سیاست‌های ضد دمکراتیک دولت آلمان علیه کردها خود را به آتش کشید و در ٢٢ مارس به شهادت رسید.