١۶۵ روز؛ ناصر یاغز علی‌رغم وضعیت حاد جسمی از پذیرش درمان سر باز زد

اعتصاب غذای ناصر یاغز از از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها ١۶۵ روز را پشت‌سر گذاشت. یاغز به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان ژین در هولیر منتقل شد اما از پذیرش درمان سر باز زد و خواستار بازگرداندن به محل اعتصاب شد.

وضعیت جسمی ناصر یاغز که از ٢٠ نوامبر ٢٠١٨/ ٢٩ آبان ١٣٩٧ در دفتر نمایندگی جنوب کردستان حزب دمکراتیک خلق‌ها در اعتصاب غذا بسر می‌برد حاد اعلام شده است. ناصر یاغز با هدف پایان دادن به حصر عبدالله اوجالان رهبر خلق کرد دست به اعتصاب غذا پیوست.

 

ناصر یاغز جمعه شب به دلیل وضعیت ناگوار جسمی به بیمارستان ژین در هولیر منتقل گردید. ناصر پس از معاینه با پیشنهاد پزشکان مخالفت کرد و خواستار بازگشت به محل اعتصاب شد.

 

ناصر پیش از این در ٢۶ فوریه/٧ اسفند ١٣٩٧ در پی وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان پار در هولیر انتقال داده شد اما در آن روز هم با مداوای خویش مخالفت کرد و پس از چند ساعت به محل اعتصاب برگردانده شد.

 

مزین گونش رییس مشترک نمایندگی جنوب کردستان ه.د.پ در گفتوگو با خبرگزاری فرات اعلام کرد که وضعیت جسمی ناصر یاغز در دو روز گذشته بد شد اما دیشب حادتر گردید، به همین دلیل ما وی را به بیمارستان رساندیم. پزشکان بیمارستان ژین به ما گفتند که به دلیل ضعف شدید جسمی اندام‌های داخلی بدن او توانایی فعالیت مورد نیاز را از دست داده‌اند.

 

مزین گونش خاطرنشان کرد که سردرد و ناراحتی بینایی در ناصر یاغز تشدید شده به حدی که برخی روزها توانایی دیدن و تشخیص را ندارد. به گفته‌ی وی ناصر بر تداوم اعتصاب غذا تا تحقق خواسته‌هایش تأکید کرده است.