٢١مین روز اعتصاب غذا در استراسبورگ: به خواسته‌‌هایمان دست می‌یابیم

​​​​​​​نمایندگان نهادها و میهن‌دوستان کردستان روزانه از شرکت کنندگان در اعتصاب غذای استراسبورگ دیدار می‌کنند

اعتصاب غذای نامحدود در شهر استراسبورگ فرانسه که در محکومیت حصر رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان از ١٧ دسامبر ٢٠١٨/ ٢۶ آذر آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. ١۵ فعال و سیاستمدار کردستانی در این اعتصاب شرکت کرده‌اند و امروز در ٢١مین روز اعتصاب غذا بسر می‌برند.

 

ملاقات کردستانی‌های ساکن پنج کشور اروپایی با اعتصابگران

روز گذشته میهن‌دوستان کردستانی ساکن در بلژیک، هلند، سوییس، اتریش و آلمان به شهر استراسبورگ فرانسه رفتند و با سیاستمداران اعتصابی ملاقات کردند.

 

دیروز هیئت‌هایی از دارمشتات، فرایبورگ، دورتموند، کالسروهه و مونشن کشور آلمان، هیئت‌هایی از باسل و زوریخ کشور سوییس، هیئتی از شهر لینز کشور اتریش و هیئت‌هایی از شهرهای مالهاوس، میتز و ساینت آولد کشور فرانسه، همچنین هیئت‌هایی از بلژیک و هلند با اعتصاب‌گران در استراسبورگ دیدار کردند.

 

مهمت دمیر رییس سابق فدراسیون جامعه‌های کردی در آلمان دیروز در جمع اعتصابگران در استراسبورگ گفت:"معتقدم و ایمان دارم که در فعالیت و مبارزه خود به پیروزی می‌رسید."

 

محمود شاکار از وکلای رهبر خلق کرد عبدالله اوجالان هم ضمن ملاقات با اعتصابگران استراسبورگ گفت:"به همه رفقای شرکت کننده در اعتصاب غذا درود می‌فرستم و معتقدم این مقاومت به پیروزی می‌انجامد."

 

جعفر تار از نویسندگان روزنامه ازگور پولیتیکا هم طی سخنانی اظهار کرد:"ایستار فولادین کردستانی‌ها هر روز گسترش بیشتری می‌یابد و به آزادی خلق می‌انجامد."

 

شایان ذکر است که در اعتصاب غذای نامحدود استراسبورگ افراد زیر شرکت کرده‌اند: دیلک اوجالان، گلستان چیا ایکه، دنیز روژبین، نورگل باشاران، رمضان ایمیر، مهمت نعمت سویم، مصطفی ساریکایا، محمد گهادری، دنیز سورگوت، آیفر اجه، یوکسل کوچ، کاردو بوکانی، کرم سولهان، عگید ورال و اکرم یاپج.