٩١ کشته و ٩ زخمی/ آنچه در عادل‌بگ و خرَگُل بر سر ارتش ترکیه آمد

ارتش ترکیه در عرصه عادل‌بگ و خرَگُل به چنان وضعیتی دچار شده که دیگر یارای جنگ با نیروهای گریلا را به تمامی از کف داده است

ارتش ترکیه در عرصه عادل‌بگ و خرَگُل به چنان وضعیتی دچار شده که دیگر یارای جنگ با نیروهای گریلا را به تمامی از کف داده است

 

ارتش ترکیه همچون همیشه گزارشهای سراپا دروغینی را از وضعیت نیروهای خود در عادل‌بگ و خرَگُل به افکار عمومی قالب می‌کند. ارتش ترک در این عرصه‌ها هیچ دستاوردی کسب نکرده است برعکس ضربات سنگین گریلایی و تلفات آنچنانی سربازان ترکیه را به وضعیتی سوق داده که توانایی جنگ با نیروهای گریلا را بکلی از دست داده‌اند.

 

منطقه عادل‌بگ در مابین مناطق شمذینان - جولمرگ و از مناطق مرزی شمال و جنوب کردستان است. بخش بزرگی از این عرصه را منطقه بارزان در بر گرفته است. این منطقه از سوی گریلاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. منطقه مابینی (تامپون) است. هدف ارتش رژیم ترکیه در این عرصه اشغال جنوب کردستان است.

 

ترس روحیه سربازان ترکیه را فرا گرفته است

 

از آغاز عملیات ارتش ترکیه در این منطقه حداقل ٣٨ نظامی ترکیه کشته شده‌اند. ارتش ترکیه پس از تحمل ضربات مرگبار مدام دست به تغییر و تقویت نیروهای خود می‌کند. ترس و هراس از ضربه گریلا بر سربازان ترکیه مستولی شده است و توانایی جنگیدن را از کف داده‌اند. ارتش ترکیه که در زمین با شکست مواجه شده سعی می‌کند با حملات هوایی به نتیجه مطلوب دست یابد. برای این منظور ٢۴ ساعت به حملات هوایی بر این منطقه دست می‌زند. این منطقه عرصه بمباران و توپباران ارتش ترکیه شده است با این همه اما این ارتش ترکیه است که شکست مذبوحانه خود را تکمیل می‌کند. حملات هوایی و توپبارانها هم دیگر تأثیری در روحیه شکسته سربازان ندارند.

 

شکست ارتش ترکیه در خرَگُل

 

خرَگُل یکی دیگر از مناطقی است که جنگ شدیدی در آن جریان دارد. خرَگُل از مناطق چله جولمرگ است و از توابع زاپ به حساب می‌آید. اینجا هم منطقه‌ای مرزی است. رسانه‌های وابسته به رژیم ترکیه با جنگ روانی علیه جامعه مدعی پیروزی در این عرصه شده‌اند اما هیچ یک از خبرهای آنان واقعیت ندارد. در میدان هیچ خبری از پیشروی ارتش ترکیه وجود ندارد. ارتش به تمامی در این عرصه از نا افتاده است.

 

عملیات ارتش در حمله به خرَگُل از ساعت ٠٠:١۶ روز ٢۴ مهرماه با بمباران جنگنده‌های هوایی آغاز شد. بمباران‌ها تا ساعت ۶:٣٠ بامداد آنروز ادامه یافت. تانک‌ها و توپخانه رژیم غاصب ترکیه هم از آغاز بامداد تا ظهر این منطقه را آماج حمله قرار دادند. پس از این هلی‌کوپترهای کبرا و آتاک (برای اولین‌بار) از سوی ارتش بکار گرفته شدند و برای استقرار نیروهای خود در ارتفاعات آنچه در توان داشتند بکار گرفتند. اما آنچه در میدان درگیری روی داد ضربات گریلایی مرگباری بود که بسیاری از سربازان را از پای درآورد. تعداد زیادی از اجساد سربازان در مناطق درگیری به حال خود رها شدند. ارتش ترکیه با دیدن وضعیت آشفته ارتش خود به بمباران منطقه با استفاده از جت‌های اف-١۶ نمود و اجساد سربازان وی تکه تکه شد. هدف ترکیه امحای کامل اجساد سربازان خود بود. آنچه در اولین روز درگیری دیده شد شکست سنگین ترکیه در میدان نبرد بود.

 

ارتش پس از حمله ناکام عقب‌نشینی کرد و چهار روز مداوم این منطقه را زیر آتش توپباران قرار داد. گام به گام این منطقه از سوی ترکیه بمباران و توپباران شد. ارتش ترکیه برای یکبار دیگر شانس خود را برای ورود به منطقه آزمود. به گمان آنان هیچ زنده‌ای از چهار شبانه روز بمباران سالم نمانده است اما در همان گامهای نخستین غافلگیر شد. باز هم کشته ‌های فراوان روی دست ارتش ماند. سرفرماندهی ارتش ترکیه برای لاپوشانی تلفات سنگین خود مدام اطلاعیه‌هایی از تلفات گریلا منتشر کردند. اما واقعیت کاملا خلاف ادعاهای سرفرماندهی ارتش است. در این درگیری ٩١ سرباز ترکیه کشته شدند و ٩ سرباز هم زخمی گردیدند و یکی هلی‌کوپتر سیکورسکی آسیب دید.

 

تحرکات و جنگ در این منطقه ادامه دارد. آنچه در جریان است نشانه بیچارگی ارتش ترکیه در مقابل ضربات مرگبار نیروهای گریلا است.